عمومي عمومي .

عمومي

كاربرد مناسب تب سنج

قيمت تب سنج كرونا به عنوان يكي از لوازم ضروري در تشخيص كرونا در برندهاي مختلف متفاوت مي باشد . تب سنج يكي از تجهيزات سلامت و پزشكي مي باشد كه براي تشخيص بيماري هاي مختلف در سنين مختلف داراي كاربرد است . از اين رو بهتر است به هنگام خريد آن دقت شود كه از برندهاي مناسبي كه داراي تجربه كافي در توليد اين وسيله هستند استفاده شود تا دقت اندازه گيري بالا رفته و اطمينان بيشتري به نتايج حاصل از آن وجود داشته باشد . تب سنج در انوع مختلفي با برندهاي گوناگون توسط شركت هاي توليد كننده اين محصول به بازار عرضه شده است . انواع ديجيتالي و ليزري از اين محصول در بازار وجود دارد كه هر كدام از آنها داراي ويژگي هاي خاص خود مي باشند و با قيمتي متفاوت به بازار عرضه مي گردند . تب سنج ديجيتالي نوعي تب سنج مي باشد كه با استفاده از سنسورهاي حرارتي كه براي آن در نظر گرفته شده است دماي بدن ثبت مي گردد . در واقع استفاده از اين دستگاه به صورت هاي مختلف در انواع مقعدي و دهاني و گوش يا زير بغل ارائه مي گردد . براي اين نوع تب سنج صفحه نمايشي طراحي شده است تا ميزان تب بر روي اين صفحه ديجيتال به دقت نمايش داده شود . اين دستگاه داراي انواع مختلفي مي باشد و داراي كيفيت و كارايي لازم در سنجش مقدار تب است . براي تهيه نوع مناسب از تب سنج ديجيتالي بايد به كيفيت و قيمت توام با يكديگر توجه شود تا بهترين كارايي از آن حاصل شده و اطمينان به نتيجه آن وجود داشته باشد .

تب سنج ليزري

تب سنج ليزري در انواع موجود به عنوان تب سنجي غير تماسي نيز شناخته مي شود بدين ترتيب كه بدون تماس با هيچ قسمتي از بدن مي تواند دماي بدن را اندازه گيري كرده و روي صفحه نمايشي كه براي آن تعبيه شده است دما را نمايش بدهد . مدل ليزري از اين دستگاه به عنوان يكي از پركاربردترين آنها شناخته مي شود به ويژه در شرايط بيماري كرونا استفاده از تب سنج هاي ليزري بيشتر مي باشد تا بدون تماس با دستگاه بتوان تب را به درستي اندازه گرفت . تب بالا مي تواند نشان دهنده بيماري هاي عفوني متعددي باشد از اين رو مي توان با تعيين ميزان دماي بدن از وضعيت عمومي بدن و شرايط بيماري آگاهي كافي كسب كرد . دستگاه تب سنج ليزري به عنوان ترمومتر نيز شناخته مي شود و در هنگام استفاده از آن بايد دقت كرد كه لنز دستگاه در هر شرايطي تميز نگه داشته شود . 

كاربرد مناسب تب سنج

در كاربرد دستگاه بايد دقت كرد كه به لنز آن آسيب وارد نشود چون هر گونه آسيب و خراش مي تواند سبب اختلال در عملكرد صحيح دستگاه شود . بهتر است استفاده از اين تب سنج در جايي باشد كه گرد و غبار به ميزان قابل توجهي كم باشد و در واقع استفاده از آن در هواي پاك از اهميت بالايي برخوردار مي باشد . بهتر است قبل از آزمايش دستگاه در ابتدا تب سنج در هواي عادي قرار داده شود تا به دماي محيط برسد و پس از آن روي فرد جديد تست شود تا ميزان خطا در سنجش دما به طور كامل از بين برود .

از آنجايي كه تب سنج ليزري بدون تماس با پوست مي تواند دماي بدن افراد زيادي را اندازه گيري كند طرفداران زيادي پيدا كرده و از نظر بهداشتي مطلوب بسياري از مصرف كنندگان مي باشد. ارزيابي دقيق و مناسب با انواع تب سنج هاي موجود در بازار سبب مي شود كه اوضاع بيماري افراد وخيم تر نشود و در نتيجه كنترل تب در مراحل اوليه ساده تر صورت بگيرد .

تب سنج ليزري براي مكان هايي كه پرتردد هستند و در بيمارستان ها و مطب پزشكان داراي كاربرد بيشتري مي باشد و در قيمت هاي متنوعي عرضه شده است . قابليت مناسب براي تعيين دقيق دماي بدن از جمله ويژگي هاي مساعد براي تب سنج مي باشد كه بايد در هنگام خريد دستگاه مورد توجه قرار بگيرد .

براي تهيه انواع تب سنج خانگي ، سرعت بالاي تب سنج اهميت زيادي نخواهد داشت . از اين رو مي توان دستگاهي را كه قيمت مناسبي دارد خريداري نمود . انواع تب سنج ليزري يا تفنگي در نوع تماسي و غيرتماسي وجود دارند كه براي استفاده مناسب از نوع تماسي بايد ضد عفوني كردن مداوم آن را در نظر داشت .





برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۴:۰۴ توسط:مفرد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :