عمومي عمومي .

عمومي

مزاياي پرايمر ها

پرايمر ماده اي است كه باعث پيوند سطح محصول با هر نوع پوشش رنگ ، سيلانت ، حفاظت در برابر آتش و غيره مي شود. در واقع يك پرايمر از نظر شيميايي طراحي شده است تا به سطح يك ماده بچسبد و با بهبود شيميايي سطح بين دو ماده ي مختلف ، چسبندگي لايه ي رويي يا بالايي مواد به لايه ي زيرين مواد سطح را بهبود بخشد. استفاده از پرايمر مناسب  در ساختمان سازي بر روي سطح ، باعث استفاده بهتر از پوشش بالايي و قدرت چسبندگي  بهتر و اتصال مي شود.

كاربرد پرايمر در صنعت ساختمان سازي

پرايمر هاي ساختماني دسته‌اي از محصولات توليدي بر پايه انواع قيرها، رزين‌ها، افزودني‌ها و حلال‌هاي مختلفي مي‌باشند كه به حالت مايع و با استفاده از قلم رنگ، غلتك و يا اسپري بر روي سطح اعمال شده و پوششي ضد رطوبت و ضد زنگ ايجاد مي‌كنند. از انواع مختلف پرايمر ساختماني شركت‌هاي مختلف انواع گوناگوني از اين محصول را توليد مي‌كنند كه جهت عايق كاري رطوبتي سطوح بتني، اسكلت فلزي ساختمان، صفحه ستون‌ها، تيرهاي چوبي، تانك‌هاي ذخيره آب، لوله‌هاي فلزي آب آشاميدني و فاضلاب و لوله‌هاي گاز و نفت استفاده مي‌كنند.

نخستين مرحله در اجراي نقاشي ساختمان ها با انواع رنگ هاي اكريليك، استفاده و اجراي صحيح پرايمر بر روي گچ مي باشد كه اگر به ارائه ي مناسب پرايمر بر روي ساختماني كه هنوز رنگ نشده و گچي است توجهي نشود بعدها احتمال پوسته پوسته شدن رنگ اكريليك از روي گچ زياد خواهد بود.

پرايـمر نقاشي ساختمان نوعي چسب محسوب مي شود كه وقتي روي گچ اعمال شود سطح كار را كاملا جلا داده و گچ ساختمان را آماده اجراي بتونه و زدن انواع مختلف رنگ ساختمان مي كند. شكل ظاهري پرايمـر نقاشي ساختمان مايعي سفيد رنگ مي باشد. 

انواع پرايمرهاي ساختماني

-پرايمر سيماني

-پرايمر كفپوش

-پرايمر رنگ ساختماني

-پرايمر چسب كاشي

-پرايمر پلي يورتان

-پرايمر اكريليكي

-پرايمر لاتكس

- پرايمر بتن

روش اجراي پرايمر ساختماني

 روش كار با پرايمر به اين صورت است كه در ابتدا پرايمر را به صورت صحيح به ديوار كشيده و بعد از اينكه ديوار كاملا خشك شد و جلا پيدا كرد در مرحله بعد نوبت به بتونه كاري و در آخر نوبت به اجراي رنگ اصلي روي آن مي رسد. پرايمر را مي توان توسط قلم مو و يا پمپ Air less بر روي سطح اجرا نمود و مدت زمان خشك شدن سطحي 2 ساعت و خشك شدن عميق 24 ساعت مي باشد. همچنين پرايمر نبايد در دماي كمتر از 5 درجه سانتي گراد و يا دماي بالاي 35 درجه اجرا شود.

از نوع ديگر پرايمر براي غير نفوذ كردن آب در سرويس هاي بهداشتي ، جهت عايق نمودن پشت بام ها ، گچ برگ ها و سمنت بردها و ديوارهاي سرويس بهداشتي و آشپزخانه و زير سازي جهت اجراي رنگ هاي پايه آب و عايق كاري روي هر سطحي بدون چسبندگي سطحي و با نفوذ پذيري بالا مي باشد،داراي چسبندگي بالا به رنگ و يا چسب كاشي كه بر روي آن اجرا مي شود.ميزان مصرف 250 تا 300 گرم در هر متر مربع مي باشد.

مزاياي پرايمر ها

- قابليت نفوذ پذيري بالا بر روي سطح

- چسبندگي فوق العاده  بالا به انواع چسب كاشي خميري، به دليل داشتن ساختار پليمري آن

- استفاده و اجراي ساده و راحت توسط قلم مو يا پمپ ايرلس

- يكنواخت و يكدست كردن سطح پس از اجرا

- منجر به استحكام بيشتر رنگ سازه يا عايق و طول عمر بيشتر آن ها مي شود

- جلوگيري از نفوذ رطوبت به ديوار هاي گچ برگ و سمنت بردها

- عدم پوسته پوسته شدن در دراز مدت 

- داراي خاصيت ضد كپك و ضد قارچ بودن



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۸:۳۷ توسط:مفرد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :