عمومي عمومي .

عمومي

ويژگي هاي يك مچ بند خوب

مچ بند دست يكي از تجهيزات پزشكي مناسب براي مراقبت و محافظت از دست مي باشد . همان طور كه مي دانيد مچ دست يكي از قسمت هاي حساس دست است كه به دليل انجام كارهاي فراوان با اين قسمت ممكن است دچار آسيب شود . اگر هنگام بلند كردن اشيا و يا انجام كارهاي گوناگون با مچ دست اين قسمت ناديده گرفته شود ، ممكن است تحت فشار وارد شده دچار مشكل و التهاب شود. از اين رو لازم است كه مراقبت هاي لازم براي مچ دست به درستي صورت بگيرد تا در طولاني مدت دچار آسيب و درد جدي نشود . درد مچ دست ممكن است در اثر آسيب هاي ورزشي و يا تحمل فشار هنگام انجام كارهاي سنگين به طور ناگهاني بر روي آن باشد كه درد ناشي از آنها از خفيف تا شديد براي فرد آزاردهنده است . گاهي اوقات درد مچ دست به حدي شديد مي شود كه انجام كارهاي روزانه به صورت جزئي نيز براي فرد مشكل مي شود . بنابراين مي توان از مچ بند دست به عنوان يكي از راه حل هاي ممكن براي كاهش درد دست به هنگام كار و حركت استفاده كرد . مچ بند دست در انواع مختلف و به شكل هاي گوناگون ارائه مي شود و در انواع قابل تنظيم نيز وجود دارد تا افراد بتوانند با در نظر گرفتن اندازه دست خود آن را به ميزان دلخواه تنظيم كنند . 

مچ بند دست مي تواند حركات دست را كنترل كرده و در نتيجه سبب تسكين درد در ناحيه مچ شود . آتل هايي كه در برخي از انواع مچ بند به كار رفته اند به نوعي بايد باشند كه امكان تغيير شكل در آنها وجود داشته باشد و در نتيجه فلز آنها سبك باشد و نسبت به زنگ زدگي نيز از مقاومت مناسبي برخوردار باشند . در نتيجه يك مچ بند مناسب به گونه اي روي مچ بسته مي شود كه روي انگشتان را نگيرد و انگشتان دست بتوانند به راحتي حركت كنند و با داشتن تحرك كافي امكان انجام كار را براي فرد فراهم آورد .

 ويژگي هاي يك مچ بند خوب

 بنابراين مچ بند خوب و طبي مناسب را مي توان هنگام انجام فعاليت هاي روزانه به شكل مناسبي مورد استفاده قرار داد . در ضمن در توليد مچ بند طبي دقت مي شود كه پارچه مورد استفاده براي آن از نوع ضد حساسيت انتخاب شود تا در نتيجه پس از استفاده طولاني مدت براي پوست دست عوارضي ايجاد نگردد . البته بايد توجه داشت كه آسيب هايي كه خيلي جدي هستند و انجام كارهاي ساده روزمره را نيز با اختلال مواجه كرده اند بايد توسط يك پزشك متخصص اين امر تحت درمان قرار بگيرند .

اگر درد در ناحيه مچ خفيف باشد در نتيجه مي توان با استفاده از يك مچ بند خوب التهاب موجود را مديريت كرد و فشرده سازي به منظور كاهش اين التهابات انجام مي شود . در نتيجه اگر شست تثبيت شود و تا حد امكان بدون حركت باقي بماند بهتر است . در دردهاي متوسط كه در نتيجه بي ثباتي مفاصل به وجود آمده اند استفاده از مچ بند موثر واقع مي شود . در نتيجه با فشرده سازي مناسبي كه ايجاد مي شود مي توان انجام كارهاي روزمره را بدون مشكل پيگيري كرد . 

بنابريان بايد توجه داشت كه در انتخاب مچ بند نوعي  از آن تهيه شود كه بتواند آسيب را مديريت كند و هر كدام از انواع مچ بند به شكل خاصي طراحي شده اند تا بتوانند براي حصول نتيجه بهتر به شكل مناسبي به كار بروند . براي پيچ خوردگي هاي مچ دست انواع مختلف از مچ بند براي دردهاي خفيف تا شديد ارائه مي گردد . در واقع مچ بند به اين منظور طراحي شده است تا وضعيت دست ثابت بماند و در اين ناحيه اگر بي حركتي لازم باشد تا درد بهتر است و التهابات نيز كاهش پيدا كنند اين كار را انجام مي دهد . در بسياري موارد مچ بندهاي موجود از مواد قابل تنظيم با ضخامت ايده آل تهيه شده اند تا استفاده از آنها كاراتر و ساده تر باشد . برخي از از انواع مچ بندها به دليل سنگيني و وزني كه دارند قابل استفاده در هنگام خواب نيستند از اين رو مي توان مچ بند مناسبي را كه براي شب طراحي شده تهيه كرد . در نهايت وجود يك لايه نرم اضافي در شب مي تواند در حصول نتيجه مناسب موثر باشد . 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۱:۲۸ توسط:مفرد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :