عمومي عمومي .

عمومي

استفاده از آرنج بند طبي

آرنج بند يكي از تجهيزات پزشكي و سلامت مي باشد كه به منظور بهبود حركات دست طراحي و توليد شده است . از آنجايي كه آرنج يكي از مفاصل بالاتنه مي باشد در اين صورت ممكن است كه آسيب ديدگي در آن زياد باشد و احتمال خشك شدن و سفت شدن عضلات نيز در اين ناحيه وجود دارد . براي اين كه از بروز اين عوارض تا حد قابل توجهي ممانعت شود مي توان از آرنج بندهاي طبي موجود استفاده كرد . در نهايت آرنج بند در انواع مختلفي عرضه مي شود و نوع مفصل دار آن به گونه اي است كه در مرحله توانبخشي مورد استفاده قرار مي گيرد تا آسيب ديدگي كاهش پيدا كند. آرنج بندها همان طور كه گفته شد انواع مختلفي دارند و مزيت نوع مفصل دار اين است كه بيمار مي تواند با استفاده از اين وسيله مفصل خود را به راحتي حركت بدهد و در نهايت با ايجاد توانايي كششي مناسبي كه توسط آرنج بند به وجود مي آيد كاركرد آن ساده مي باشد . در ضمن مي تواند از فشارهاي فيزيكي احتمالي كه ممكن است براي آرنج پيش بيايد محافظت مناسبي به وجود آورد . يكي از ويژگي هاي آرنج بند اين است كه سبب مي شود فعاليت هاي مختلف چرخشي و خمش و يا كشش هاي شديد مفصل محدود شوند . 

كاربرد آرنج بند

حركات مختلف پس از آسيب ديدگي هايي كه براي مفصل وجود دارد ممكن است خطرناك باشند از اين رو آرنج بند مي تواند محافظت مناسبي را در اين ناحيه به وجود آورد . از ديگر ويژگي ها مهمي كه آرنج بند طبي دارد اين است كه سبب مي شود روند درمان تسريع شود و در نتيجه آسيب هاي جدي تري به قسمت آرنج وارد نشود . البته در مواقع جدي تر داروهايي توسط متخصص تجويز مي شود كه اثر آنها درد را تا حدي كاهش مي دهند و استفاده از آرنج بند نيز سبب مي شود كه تا حد قابل توجهي بهبود درمان صورت بگيرد . آرنج بند مي تواند عضلات را شل كند و در نتيجه تسكين درد را به همراه داشته باشد . البته پس از اين كه وضعيت بيمار مورد بررسي قرار گرفت و ميزان درد و آسيبي كه به آرنج وارد شده مشخص گرديد . متخصصان توصيه به تهيه آرنج بند از نوع خاصي مي كنند . معمولا استفاده از آرنج بند را براي تروماتولوژِي و درمان خشكي هاي مفصلي توصيه مي كنند . آرنج بند در اصل مي تواند خطراتي كه سبب صدمه به تاندون ها روي آرنج مي شوند كاهش بدهد و به همين ترتيب با كاهش دادن فشاري كه روي تاندون ها وجود دارد از ساييدگي به ميزان بيشتر روي تاندون ها ممانعت مي كند . به همين ترتيب آرنج بند مي تواند نيروهاي انقباضي را به شكل صحيح در سراسر ساعد پخش كند كه همين امر سبب مي شود آسيب ديدگي هايي كه به وجود آمده اند با سرعت بيشتري بهبود پيدا كنند . 

استفاده از آرنج بند طبي

استفاده از آرنج بند براي بعد از عمل جراحي نيز توصيه مي شود تا استخوان ها تثبيت شوند و در نتيجه آزادسازي بافت نرم نيز به شكل مناسبي صورت بگيرد . بسياري از پزشكان توصيه مي كنند پس از اين كه جراحي استخوان صورت گرفت از آرنج بند استفاده شود . به ويژه براي زماني كه جراحي براي آسيب ديدگي هاي جدي مي باشد استفاده از آرنج بند به طور قطع پيشنهاد مي گردد . آرنج بند مي تواند به طرز مناسبي سبب شود كه حركاتي كه بعد از جراحي براي پايداري مفصل مشكل ايجاد مي كنند و خطرناك نيز هستند محدود شود . در اين صورت فشار را از روي بافت نرم برمي دارد و در نهايت سبب نتيجه گيري بهتر از عمل مي شود . در واقع آرنج بند به عنوان يك محصول طبي مناسب مي تواند نقشي موثر در دامنه حركتي داشته باشد كه در اتاق عمل به دست آمده و اين حركات را تا ميزان قابل توجهي حفظ مي كند . از جمله ديگر مزايايي كه آرنج بند دارد اين است كه مي تواند خشكي مفاصل را درمان كند بدون اين كه نياز باشد بافت نرم توسط جراحي آزادسازي شود . در نهايت سبب افزايش طول بافت مي شود كه سبب افزايش دامنه حركتي نيز مي شود . آرنج بند انواع مختلفي دارد و داراي كاربردهاي متفاوتي است. به همين ترتيب مي توان آرنج بندها را در شكل و اندازه هاي مختلف مشاهده نمود كه طراحي و توليد شده و در تجهيزات پزشكي موجود مي باشند . 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۳:۵۳ توسط:مفرد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :