عمومي عمومي .

عمومي

عملكرد زانوبندهاي طبي

زانوبند طبي يكي از محصولات طبي پركاربرد است كه استفاده از آن با در نظر گرفتن وضعيت بيمار مي باشد و در طرح هاي مختلفي ارائه شده است . در واقع زانوبندهاي مناسبي براي برطرف كردن مشكلات طبي بيماران تهيه شده اند و مي توان از آنها براي رفع مشكلات ساختاري موجود در اين قسمت از بدن استفاده كرد . در نهايت با كاربرد اصولي و صحيح از زانوبندهاي طبي نتايج مناسبي براي بيمار حاصل مي شود و اين وسيله كمكي سبب مي شود كه اثر بخشي مناسبي براي كاهش درد در ناحيه زانوي بيمار به وجود آيد . استفاده از زانوبند بايد با دقت صورت بگيرد تا در انجام عملكرد طبيعي در اين قسمت از پا اختلال ايجاد نشود و در نتيجه سبب آسيب ديدن قسمت هاي پايين تنه و يا قسمت هاي ديگري از بدن نشود . استفاده صحيح و نحوه بستن صحيح زانوبند بسيار مهم مي باشد تا مزاياي مناسب اين محصول طبي مشاهده شود . زانوبند طبي داراي انواع مختلفي مي باشد كه برخي از انواع اين زانوبندها براي آسيب هاي ورزشي مورد استفاده قرار مي گيرند . برخي از اين محصولات طبي براي درمان و كاهش خشكي زانو بسته مي شوند و در نهايت درد را تا ميزان زيادي كاهش مي دهند . انواعي از زانوبندهاي طبي براي پيشگيري از درد و آسيب هاي احتمالي در موقع كار كردن و يا ورزش توصيه مي شوند . 

كاربرد زانوبندها

در واقع زانوبند طبي در انواع مختلف داراي كارايي مناسبي مي باشد و سبب مي شود كه درد مفاصل تا ميزان خيلي زيادي در اين ناحيه از بدن كم شود و از زانوها در برابر كشش و تحرك و آسيب هاي احتمالي ناشي از اين حركات محافظت خواهد كرد . در واقع زانوبند سبب مي شود كه فشار وارد شده بر زانو كاهش پيدا كند و همين طور آسيب بيشتري به اين قسمت در زانوهايي كه ضعيف هستند و يا مصدوم هستند وارد نشود . اين محصول طبي سبب مي شود كه روند بهبود در بيمار با سرعت بيشتري اتفاق بيفتد. زانوها بزرگترين مفصل موجود در بدن را دارند و در نهايت وظيفه آنها اين است كه وزن بدن را هنگامي كه فرد در حالت ايستاده است و يا در حال راه رفتن و دويدن مي باشد تحمل كنند پس اين مفصل يكي از مفاصل بدن مي باشد كه در خطر آسيب ديدگي هاي جدي قرار دارد . بنابراين بايد محافظت و مراقبت مناسبي از اين ناحيه از بدن صورت بگيرد. از موارد شايعي كه سبب آسيب ديدگي زانوها مي شود . ضرب ديدگي در اين ناحيه است و آرتروز و بيماري هاي رماتيسمي نيز سبب آسيب در ناحيه زانو مي شوند. همين طور پارگي مينيسك نيز از موارد شايعي است كه آسيب ديدگي زانو را به همراه دار د. بنابراين زانوبند طبي يك از شيوه هاي ساده و موثر براي كاهش درد در اين قسمت مي باشد و در نهايت مي تواند دردهاي خفيف زانو را تا حد قابل توجهي كم كند . 

عملكرد زانوبندهاي طبي

زانوبندها با توجه به عملكردي كه دارند همين طور با توجه به ويژگي ترميمي آنها و هيمن طور به عنوان پيشگيري كننده مورد استفاده هستند و از تركيبات مختلفي نيز ساخته شده اند . زانوبندهاي طبي كشساني نوعي زانوبند هستند كه نگهدارنده ندارند و بند در آنها ديده نمي شود . از اين رو براي دردهاي آرتروز مناسب هستند و در درمان دردهاي خفيف و التهاب در ناحيه زانو به طور موثري عمل مي كنند. اين زانوبندها سبب مي شوند كه ناحيه زانو به شكل مناسبي گرم شود و در نتيجه درد در اين قسمت كمتر مي شود. زانوبندهاي حمايتي انواعي از اين محصولات طبي مي باشند كه سبب مي شوند دردهاي ناگهاني و يا آسيب هاي ناگهاني در هنگام ورزش در اين قسمت از بدن به وجود نيايد . زانوبندهاي طبي كه از نوع پلاستيكي ساخته مي شوند و انواع فلزي نيز دارند تا از مفاصل زانو به شكل درستي محافظت كامل كنند. در نهايت هنگام بستن اين زانوبندها هنگامي كه زانو خم مي شود ، آسيب ديدگي كمتر مي شود و در نهايت براي بعد از عمل جراحي نيز توصيه به استفاده از آنها شده است . براي تهيه يك زانوبند مناسب كه داراي كارايي مطلوبي باشد لازم است كه با پزشك مربوطه مشورت شود تا آسيب هاي موجود كمتر شده و درمان موثرتري نيز در اين زمينه حاصل شود . زانوبند طبي مناسب بايد داراي اندازه استاندارد باشد و داراي كشش و سختي مطلوبي باشد. همين طور به وزن زانوبند بايد توجه شود و قابليت استفاده از آن در آب نيز وجود داشته باشد .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۳۵ توسط:مفرد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :