عمومي عمومي .

عمومي

كاربرد كمربندهاي طبي براي ورزشكاران

كمربند طبي يك از محصولات طبي مي باشد كه براي درمان دردهاي كمر مورد استفاده قرار مي گيرد . كمربند طبي مي تواند در كاهش درد ناحيه كمر موثر واقع شود و به دليل اين كه ناحيه آسيب ديده را به شكل مناسبي ثابت نگه مي دارد از ميزان درد در اين قسمت از بدن كم مي كند . به همين ترتيب مي تواند باعث شود كه ستون فقرات در طول درمان ثابت نگه داشته شوند . كمربند طبي همچنين مي تواند حركت را در ناحيه كمر كنترل كند كه همين امر سبب مي شود كه درد به ميزان زيادي كاهش پيدا كرده و كنترل شود. كمربندهاي طبي از مواد مختلفي ساخته شده اند و در نوع متفاوت براي استفاده در مواقع خاصي مورد نظر قرار مي گيرند . از كمربندهاي طبي مي توان براي قسمت هاي مختلفي از ستون فقرات كه درد دارند استفاده كرد و بر اساس قسمتي از ستون فقرات كه مورد استفاده قرار مي گيرند نامگذاري آنها صورت مي گيرد . كمربندهاي طبي در مدت زمان مشخصي و طول درمان خاصي بسته مي شوند و تعيين زمان استفاده از آنها بر عهده پزشك مربوطه مي باشد و در نتيجه استفاده مناسب از اين محصول طبي مي تواند سبب شود كه فعاليت هاي روزانه مشخص به شكل مناسبي بدون اين كه اختلالي در انجام اين كارها وجود داشته باشد حاصل گردد . كمربندهاي طبي براي بينماري هاي مختلف كمر قابل استفاده هستند و براي بهبود درد پس از انجام عمل جراحي نيز استفاده از آنها توصيه مي شود . 

كاربرد كمربندهاي طبي

براي درمان كمردردهايي كه با ورزش هاي مناسب كمر بهبود پيدا نمي كنند مي توان از كمربندهاي طبي استفاده كرد . در واقع حركت مناسب ستون فقرات با استفاده از كمربندهاي طبي حاصل مي شود كه سبب مي شود بهبود در شكستگي ها بهتر شده و همجوشي نيز پس از انجام عمل جراحي با سرعت مناسبي حاصل خواهد شد . در واقع كمربندهاي طبي سبب مي شوند كه دامنه حرمت در ستون فقرات محدود شود و درد و ناراحتي در ناحيه كمر بيمار به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا خواهد كرد . كمردرد انواع مختلفي دارد و از درد حاد ممكن است شروع شود و در مدت زمان خاصي بهبود پيدا خواهد كرد. براي درمان كمردردهاي مختلف مي توان از كمربند طبي استفاده كرد تا درد بيشتر نشود و در نهايت با گذشت زمان احساس ناراحتي به ميزان زيادي كاهش پيدا خواهد كرد . گاهي دردهاي كمر به اندازه اي شديد مي باشد كه به روش هاي درماني خاصي براي تسكين درد اين ناحيه نياز است بنابراين در اين گونه موارد بايد با يك پزشك متخصص مشورت شود . كمربندهاي طبي در دو نوع موجود هستند كه يكي از انواع آن براي اصلاج انحناي ستون فقرات كاربرد بهتري دارد و استفاده از آن سبب مي شود كه بدشكي هاي موجود به شكل مناسبي ترميم شده و اصلاح شوند . نوع ديگري از كمربند طبي وجود دارد كه سبب مي شود از عضلات و استخوان هايي كه در ستون فقرات قرار دارند به شكلي ايمن محافظت شود و بهبودي در اين ناحيه به وجود آيد پس آسيب ديدگي نيز به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا مي كند . 

كمربندهاي طبي براي بيماران

كمربندهاي مختلف با توجه به شرايط مختلف بيماران طراحي و توليد شده اند تا بهترين نتيجه پس از استفاده مناسب از آنها حاصل گردد و عوارضي پس از كاربرد اين محصول طبي در بدن ايجاد نشود . بنابراين بايد به نحوه صحيح استفاده از كمربندهاي طبي و روش صحيح بستن آنها توجه كرد تا در نهايت توصيه هاي انجام شده براي كاهش درد بتوانند موثر واقع شوند . كمربندهاي طبي در نوع سفت  و نوع كشساني وجود دارند كه مي توانند درد را بهبود داده و درمان را سريع تر براي بيمار حاصل كنند . نوع كشساني از اين محصول كه براي درمان دردهاي بعد از عمل جراحي به كار مي رود مي تواند دامنه حركتي را در ستون فقرات كم كند و درمان را تسريع كند . كمربندهايي نيز وجود دارند كه به صورت غير تجويزي و طبي در بازار موجود مي باشند . از اين كمربندهاي طبي براي افرادي كه حركات مكرري در طول روز انجام مي دهند استفاده مي شود و نقش محافظتي در بدن آنها دارد تا پيچ خوردگي و خم شدگي در ناحيه كمر كمتر شود . در اين صورت از بروز مشكلات احتمالي در ناحيه كمر ممانعت خواهد كرد .


 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۴:۰۶ توسط:مفرد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :