عمومي عمومي .

عمومي

كتف بند يكي از تجهيزات پزشكي

كتف بند يكي از تجهيزات پزشكي و لوازم مخصوص براي بستن كتف ها مي باشد . در واقع به كتف بند قوز بند نيز مي گويند كه داراي انواع مختلفي مي باشد و هر كدام داراي كارايي خاص و مناسب خود هستند . كتف بند بدون اين كه محدوديتي در حركات مفاصل ايجاد كند مورد استفاده قرار مي گيرد . در ضمن دردهاي مختلف ناشي از گرفتگي عضلات و يا كشيدگي عضلات با استفاده از كتف بند به شكل مناسبي رفع مي شوند . از اين رو كتف بند براي دردهاي سرشانه و بازوها يك انتخاب خوب مي باشد تا دردهاي خفيف را به سادگي كاهش بدهد . طرح هاي مختلف از كتف بند با قيمت هاي متنوعي براي مشتريان ارائه مي شود . درد شانه ممكن است به دلايل مختلف ايجاد شود و عوارض جدي براي سلامتي فرد به دنبال داشته باشد . از اين رو بهتر است اقدامات پيشگيرانه مناسبي براي كاهش درد صورت بگيرد . در واقع كتف بند به عنوان يكي از وسايل و تجهيزات پزشكي مهم علاوه بر اين كه مي تواند از مفاصل شانه مراقبت كند گرما نيز ايجاد مي كند كه همين گرما در كاهش درد موثر بوده و در نتيجه كتف بند به عنوان يك وسيله درماني نيز مورد توجه قرار گرفته است . 

كتف بند براي ستون فقرات

از آنجايي كه ستون فقرات يكي از قسمت هاي مهم در بدن مي باشد كه داراي قسمت هاي مختلفي است . به همين دليل محافظت از آن مهم مي باشد . وجود مهره هاي پشت قفسه سينه در ستون فقرات به شكل خاصي قرار گرفته اند . در قسمتي از جلوي سينه ستون مهره ها وقتي كه در حالت طبيعي باشند داراي قوسي بين 20 تا 45 درجه هستند و در اين صورت داراي حالت طبيعي و شكل ظاهري مناسبي مي باشند . اگر به هر دليل اين زاويه موجود از 50 درجه بيشتر شود حالت غير طبيعي وجود دارد كه به آن گوژپشتي گفته مي شود . در واقع اين عارضه زماني ايجاد مي شود كه برخي از مهره هاي موجود به صورت هلالي شكل شده باشند و تغيير شكل داده باشند . گاهي مواقع تغيير شكلي كه در مهره ها اتفاق مي افتد فقط در يك مهره مي باشد و انحناي ستون مهره ها شكل خاصي به خود مي گيرد كه به آن قوز مي گويند . قوز ممكن است در اثر عوامل مختلفي به وجود آمده باشد كه عوامل ارثي يكي از آنهاست. در ضمن ممكن است اين عارضه در نوجواني و جواني نيز ديده شود . در واقع زماني كه شكل مهره ها تغيير پيدا مي كند و تخريب در قسمت ستون مهره ها ايجاد مي شود قوز به وجود مي آيد . افزايش سن يكي از علل ايجاد قوز مي باشد و پوكي استخوان نيز از ديگر عواملي است كه سبب مي شود كتف ها خميده تر شوند و در نتيجه استخوان ها و مهره ها تغيير شكل داده قوز كمر ايجاد گردد . اگر قوز شديد باشد و زاويه قوس 75 درجه بيشتر باشد لازم است كه با پزشك مشورت شود در نتيجه ممكن است كه روش جراحي براي رفع اين مشكل مورد توجه قرار بگيرد . در موارد خفيف استفاده از كتف بند پيشنهاد مناسبي براي رفع اين مشكل مي باشد . 

كاربرد كتف بند

كتف بند يا قوز بند طبي مي تواند به شكل مناسبي ستون مهره ها را در وضعيت مطلوب قرار بدهد . بعد از انجام عمل جراحي ستون فقزات نيز مي توان از كتف بند طبي استفاده كرد . كتف بندها داراي انواع مختلفي هستند و دراي الاستيسيته مناسبي مي باشند تا در هنگام استفاده از آنها انجام كارهاي روزمره با اختلال مواجه نشود . استفاده از پارچه هاي ضد حساسيت در طراحي و توليد كتف بند طبي يكي از مزاياي مهم اين محصولات مي باشد كه سبب مي شود عارضه اي براي پوست ايجاد نگردد . نحوه بسته شدن انواع مختلف كتف بند متفاوت بوده و راحت ترين نوع آن چسبي است . 

كتف بند را همچنين مي توان هنگام انجام حركات ورزشي و يا رانندگي هاي طولاني مدت مورد استفاده قرار داد تا در نتيجه پس از گذشت مدت زمان طولاني درد در ناحيه سرشانه به وجود نيايد و از ايجاد آسيب هاي احتمالي پيشگيري شود . در نتيجه كتف بند مناسب درد نواحي ترقوه و استخوان ها را تا ميزان زيادي كاهش مي دهد و آتل هايي كه در طراحي دستگاه مورد استفاده قرار گرفته اند نتيجه حمايتي و حفاظتي دارند و مي توانند روند درمان را تسريع كنند .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۵۱ توسط:مفرد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :