عمومي عمومي .

عمومي

تاريخچه تپه سيلك كاشان

تپه سيلك كاشان در سه كيلومتري جنوب غربي كاشان و در سمت راست جاده كاشان به فين قرار گرفته است. قدمتي نزديك به هفت هزار سال دارد و مايه مباهات تمدن ايراني است كه ميراث ارزشمند تاريخي مانند قديمي‌ ترين خشت دست‌ ساز و سفال هاي منقوش را در خود جاي داده است. در محوطه تپه سيلك كاشان حفاري ها و كند و كاو هاي بسياري در زمان هاي مختلف انجام شده و اشيا و ظروف بسياري از دل خاك بيرون كشيده شده است.

در خرابه‌هاي تپه باستاني سيلك چند اسكلت انسان و ظروف باستاني پيدا شده‌ است كه اين اشيا در موزه‌هاي لوور فرانسه، موزهٔ ملي ايران و موزه باغ فين و موزه‌ اي در كنار اين مجموعه باستاني قرار داده شده‌ است. پيدا شدن تعداد زيادي دوك هاي ريسندگي و همچنين ابزارآلات ذوب فلزات دلالت برصنعتي بودن سيلك در آن دوران دارد. شايد تپه سيلك در نگاه اول مانند تپه‌هاي معمولي باشد اما در زير آن دنيايي سرشار از شگفتي مدفون است

چرا بايد از تپه سيلك بازديد كنيم؟


سيلك يكي از مكان‌هاي تاريخي پس از تمدن جيرفت كرمان در فلات ايران است.

جايگاه اولين تمدن شهرنشيني بشر محسوب مي شود.

تاريخچه تپه سيلك كاشان


سيلك يكي از مكان‌هاي تاريخي است كه مدارك مكتوب متعلق به دوران پيش از هخامنشي در آن پيدا شده است. نزديك به پنج‌هزار سال پيش از ميلاد، مردم غارنشين فلات ايران در پي دگرگوني‌‌هايي كه از لحاظ آب و هوا و تشكيل مزارع و چمن ‌زارها به وجود آمده بود، به دشت‌ها روي آوردند و زندگي تازه‌اي را آغاز كردند و در تمدن آن‌ها نسبت به دوران پيشين پيشرفت بيشتري ديده شد. كهن‌ترين مردم دشت‌ نشين، مردم محل سيلك نزديك كاشان بودند كه آثار زندگي آن‌ها طي كاوش‌ها كشف شده است. ميدان ‌گاه باستاني سيلك نيز در منطقه فين كاشان واقع شده ‌است و پيشينه‌ اي نزديك به هفت هزار سال دارد.

تپه سيلك دراصل ويرانه‌هاي زيگورات باستاني ايران و نيايشگاه مردمان باستاني ايران بوده است كه از گِل رس و سفال ساخته شده‌است. اين مجموعهٔ تاريخي تا سال ۱۳۱۰ خورشيدي شناسايي نشده بود و در ميان مردم كاشان به شهر نفرين شده معروف بود. هشتاد سال پيش با جاري شدن سيل در زمين‌هاي كشاورزي كاشان، اين تپه‌ها نمايان و كشف شد و در ۲۴ شهريور ۱۳۱۰ با شماره‌ ي ۳۸ در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد

حدود ۸۰ سال قبل در كاشان سيلي جاري شد. اين سيل بيشتر زمين‌هاي كشاورزي را هدف قرار داد و پس از آن ناگهان تمدني با قدمت هزاران سال از زير زمين‌هاي كشاورزي خودنمايي كرد كه موجب حيرت همگان شد.

بعد از اين‌كه مشخص شد در اين زمين گنجينه‌اي از تاريخ مدفون است، عده زيادي به منظور كشف آثار تاريخي و فروش آن‌ها حفاري‌هاي ناشيانه‌اي در اين منطقه انجام دادند. اين آثار گران‌بهاي به دست آمده به دلال‌هاي عتيقه فروخته شده و بسياري از آن‌ها از ايران خارج شدند. با پي بردن به قدمت بسيار زياد عتيقه‌ها، سيلك جولان‌گاه غارتگران گشت. پس از اين‌كه تعداد زيادي از آثار تاريخي تمدن سيلك از موزه‌هاي غربي سر در آورد، باستان‌شناسي به نام رومن گيرشمن كه كارمند موزه لوور پاريس بود، راهي ايران شد تا سيلك، اين موزه طبيعي تاريخ تمدن انساني را از دست سودجويان نجات بخشد.

..



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۴:۱۶ توسط:مفرد موضوع:

رزين اپوكسي در ساختمان سازي

در اين مقاله ابتدا سعي مي كنيم كه اطلاعاتي راجع به اين محصول و ويژگي هاي به خصوصش به  شما ارائه دهيم در ادامه بهترين و كاربردي ترين اطلاعات را در اختيار شما قرار مي دهيم تا شما عزيزان با اين محصول و شركتي كه مي توانيد اين محصول را از آن تهيه كنيد آشنا شويد.

يكي ديگر از انواع رزين مصنوعي رزين اپوكسي است.

كاربردهاي مختلفي در هنر صنعت و كارگاه دارد.

از اين محصول در موارد متعدد و مختلفي مي‌توان بهره برد. مثلاً در سنگ فرش ها روي كانتر آشپزخانه انواع زيباي صندلي ميز مجسمه و قاب و مبلمان و قفس حتي در استخرها و آكواريوم گلخانه و يا حتي در زيورآلات و جاكليدي و غيره مي توان از اين محصول استفاده كرد.

براي خريد رزين اپوكسي بايد بدانيد كه اين ماده از دو قسمت كه با هم همخواني دارند تشكيل مي شود.

وقتي رزين مايع با هاردنر يا همان خشك كن تركيب مي‌شود هنگام تركيب اين دو قسمت با يكديگر گرماي ايجاد مي كنند و از حالت مايع به گاز تبديل مي شوند اين انفعالات شيميايي هستند و حتي چند ساعت به طول مي انجامند.

با توجه به اينكه اين محصول براي چه مصارفي استفاده مي شود شما بايد در خريد آن دقت كنيد.

بعضي از رزين اپوكسي ها مقاوم هستند در برابر حرارت،يا داراي چسبندگي بالا هستند و يا از ميزان خوبي سختي پس از خشك شدن برخوردارند.

براي مخلوط كردن اين دو تركيب رزين ها و هاردنر ها شما بايد مواردي را رعايت كنيد زيرا تركيب اشتباه باعث مي شود كار شما به كلي از بين برود و شوره بزند و يا سفت نشود و چسبنده به نظر برسد و يا حتي با كمي گرما به حالت مايع دربيايد.

براي جلوگيري از هر نوع ايرادي بهتر است به محاسبه دقيق ميزان هاردنر دقت كنيد اين محاسبه از اين قرار است: مجموعه وزن رزين مورد نياز را در مجموع نسبت اختلاط تقسيم كنيد تا ميزان هاردنر به دست بيايد.

در نتيجه رزين اپوكسي به دليل كاربرد ها و مزاياي بسياري كه دارد بسيار محبوب است البته با كمي مهارت و خلاقيت مي توان از اين راه به درآمد خوبي رسيد.

نكته‌اي كه در خريد اين محصول اهميت دارد اين است كه به علت فروش عمده اين محصول قيمت بالايي دارد اما بايد در نظر داشته باشيد كه قيمت پايين نشانه بي كيفيت بودن محصول است چرا كه تمام زحمات شما را به هدر مي دهد و باعث خراب شدن محصول نهايي مي‌شود.

اين شركت با سابقه كاري و تجربه چند سال كه در اين زمينه كسب كرده است و همچنين مشاوراني كه شما را در راستاي خريد محصول با كيفيت و مناسب با كار خود راهنمايي مي‌كنند توانسته رضايت مشتريان را به خود جلب كند.

كارفرمايان محترم مي توانند با خريد عمده از اين شركت از تخفيف ويژه برخوردار شوند.

شما مي توانيد در هر زمان كه تصميم بر گرفتن اين محصول داشتيد با مشاوران اين شركت در تماس باشيد و از مشاوره رايگان استفاده كنيد.

البته اين شركت خريد آنلاين را به علت راحتي شما در دستور كار خود قرار داده است و به زودي شما ميتوانيد از طريق سايت و از خانه خود يك خريد رضايت بخش را تجربه كنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۲:۲۲ توسط:مفرد موضوع:

چسب اپوكسي و انواع آن ها

از چسب اپوكسي چه استفاده هايي ميتوان كرد؟ اين چسب يكي از پرمصرف ترين مواد براي استفاده در زمينه هاي گوناگون مي باشد. چسب اپوكسي م براي فلزات، پلاستيك و چوب مناسب است اين چسب متشكل شده::۰ از دو جز قبل از استفاده  اين دو را بايد با هم مخلوط كرده به محض اينكه اين دو چسب را با هم مخلوط كرديد عمر مصرف چسب شروع ميشود و گاه اين چسب چند دقيقه دوام دارد و گاه چند ساعت نهايتاً چند ساعت نياز دارد تا به استحكام و چسبندگي برسد.

 شركت ما در زمينه چسب هاي اپوكسي فعاليت هاي قابل توجهي را داشته و به صورت كلي و جزئي به فروش مي رساند اين شركت چسب هاي اپوكسي را توليد در زمينه صادرات نيز فعاليت دارد قبل از استفاده از چسب اپوكسي ابتدا سطوح را سمباده كشيده و سطح را از آلودگي و گرد و غبار پاك مي كنيم سرنگ چسب را آماده كرده و اينكه آن را ببريد و به قسمت مساوي در يك ظرف تميز ريخته و مخلوط كنيد.

مقدار كمي از اين چه اثري روي ست ريخته و چند ساعت بعد خشك مي شود و قابليت چسبندگي بالايي را دارد انواع چسبهاي اپوكسي داراي مقاومت بالا و چسبندگي فوق العاده براي چسباندن و ترميم سطح وسيعي را دارند چسب هاي بوكسي را مي توان در شكل ها و اندازه هاي متفاوت در شركت ها پيدا كرد و اين شركت چسب اپوكسي را تضمين كرده و با بهترين كيفيت در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد.

اگر قطعه اي از ما بيا صندلي شما شكسته باشد يا تركيب برداشته با چسب اپوكسي به راحتي مي چسبد به  راحتي هم نمي‌توان آن را رنگ كرده و هم رنگ چوب در بياوريد.

 در صنعت ساختمان سازي ميتوان از چسب سنگ اپوكسي استفاده كرد چسب سنگ اپوكسي معمولاً از دو نوع چسب اپوكسي دوقلو است.

به دليل مزاياي بالا از جمله سرعت خشك شدن سريع استحكام عالي و مقاومت در برابر گرما و سرمايه ميباشد. چسب اپوكسي براي چسباندن و يا ترميم قطعات سنگي در صنعت ساختمان سازي استفاده مي شود چسب سنگ اپوكسي كه معمولاً دوقلو مي باشد بسيار استحكام دارد و در برابر گرما و سرما مقاوم است.

براي اطلاع از سازهاي چسب ها و نحوه اتصال آن به سايت شركت ما رفته تا بتوانيد اطلاعات جامع و گسترده اي را جعبه اين محصول در شركت ما به دست آوريد چسب دوقلوي پروكسي براي نصب سنگها و فلزات و آهن و فولاد نيز كاربرد داشته چون قابليت رنگ پذيري را دارد مي توان آن را براي قسمتهاي مختلف استفاده كرد و به هر رنگي كه بخواهيد دربياوريد جالب اينجاست كه اين چسب براي قايق فوق العاده مناسب بوده و به راحتي در زهاو شكافهايي را كه در قايق به وجود آمده را بسته و از بين ميبرد اگر نشستي در قايق پيدا شود براي برطرف كردن آن از چسب اپوكسي استفاده مي كنند اين چسب براي سطوحي كه دائماً در آب غوطه ور هستند بسيار عالي مي باشد.

شركت ما خدمات گسترده اي در زمينه انواع چسب به تمامي نقاط كشور عرضه مي دارد.

تميز كردن و پاك كردن چسب دوقلوي اپوكسي كار ساده و راحتي نيست ولي اگر شما اشتباهي به ميزان زياد استفاده كرديد و خواستيد آن را پاك كنيد چند روش وجود داردتينرو الكل به نرم شدن چسب كمك مي‌كند و فقط كافيست يك پارچه را با تينر يا الكل آغشته كرده و روي چسب بكشيد خواهيد ديد كه چسب پاك مي شود و استون ويا سركه نيز براي پاك كردن اين چسب مناسب است. براي راهنمايي بيشتر از متخصصان با تجربه ما كمك بگيريد با شركت ما با شماره تلفن هاي زير در تماس باشيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۸:۱۹ توسط:مفرد موضوع:

انواع كمربند هاي طبي

كمربند طبي

اكثر افراد جامعه در سراسر جهان با معضلات كمر درد كه يكي از دلايل آن ناشي از چاقي مفرط است، دست  و پنچه نرم مي كنند. برخي از افراد به دلايل زيادي از جمله ديسك كمر، پارگي ديسك يا ساييدگي مهره هاي ستون فقرات دچار درد هاي غير قابل تحملي مي شوند اين درد ها آنقدر ادامه دار مي شوند كه فرد بيمار كاملا از انجام فعاليت هاي روزمره ناتوان مي شود. در بين راهكار هاي زيادي كه براي كنترل اين درد ها وجود دارد، استفاده از كمربند طبي يكي از روش هاي موقت براي كنترل اين دسته از  بيماري ها به شمار مي رود. بهره بردن از اين محصول مستلزم آگاهي از نكات قابل توجهي است كه در ادامه به توضيح آن ها مي پردازيم. 


مزاياي استفاده از كمربند طبي

كمربند هاي طبي بر اساس آناتومي بدن (كمر) طراحي شده اند به همين منظور ستون فقرات كمر بيمار را در انحناي صحيح جاي مي  دهند و ستون فقرات را تحت حمايت اتصالات به كار رفته در كمربند ها قرار مي دهند كه البته اين حمايت متناسب با كمربند مورد نياز ، تغيير مي كند. 

لازم به ذكر است اتصالات كمربند طبي از جنس پلاستيك سبك ساخته شده است كه در برابر ضربه و آسيب هاي احتمالي مقاوم است. 

كمربند هاي طبي متشكل از صفحات مقاوم در قسمت جلويي و پشتي هستند كه منجر به ثبات لازم در ستون فقرات مي شود و فشار اضافي را از بين ميبرد؛ همچنين گرماي مطلوبي در اين ناحيه ايجاد مي كند كه مقداري از درد را كاهش مي دهد. 

قابليتي كه برخي از كمربند هاي طبي آن را دارا هستند قابليت كشساني اين محصول است كه در كاسته شدن درد در قسمت پايين كمر نقش به سزايي دارد. 

در گذشته مشكلي كه در پوشيدن اين كمربند وجود داشت، ايجاد حساسيت پوستي ناشي از ساييدگي پوست بود كه باعث ميشد بيماران از استفاده ي اين محصول خودداري كنند اما امروزه پارچه هاي نرم و لطيف در لايه ي آخر اين كمر بند ها تعبيه شده است كه كاملا مشكل حساسيت پوستي را بر طرف كرده است با اين حال مي توانيد آن را روي لباس يا زير لباس بپوشيد. 

كمربند هاي طبي به گونه اي طراحي شده اند كه قابليت چند بار شست و شو را دارند و بعد از شست و شو نيز استحكام و دوام خود را حفظ مي كنند.

كمربند هايي كه نئوپرن در آن ها تعبيه شده است بهترين گزينه براي راحتي شما مي باشد زيرا باعث سوزش پوست و عرق سوزي نمي شود. 


انواع كمربند هاي طبي

كمربند ها شامل دو دسته ي كلي سخت و نيمه سخت مي شود. كمربند هاي طبي سخت متشكل از مواد ترموپلاستيك يا مواد فلزي است و اين مواد قسمت هاي جلو، عقب و گاهي كناره هاي كمربند را در برگرفته است. برخي از كمربند ها داراي تسمه هاي فلزي هستند كه خارج كمربند قرار گرفته اند اما كمربند هايي كه داراي قرقره هستند، مقرون به صرفه و استفاده از آن ها راحت تر است.

كمربند هاي نيمه سخت متشكل از مواد منعطف تري مي باشند و تفاوت اين كمربند ها با كمربند هاي سخت، به كار رفتن فوم و مواد پلاستيكي در آن ها است، همچنين از تسمه هاي پلاستيكي در آن به كار رفته است. در آخر شما را به تعدادي از انواع كمربند هاي طي آشنا ميكنيم.

كمر بند طبي منفذ دار

كمربند ضد كمر درد

كمربند فيكس كننده

كمر بند نئوپرن دار

كمربند الكتريكي

كمربند آتل دار

كمربند پشمي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۱:۰۶ توسط:مفرد موضوع:

موارد استفاده از زانو بند طبي

اكثر افراد جامعه در سراسر جهان از زانو درد رنج مي برند. آسيب هايي كه به زانو وارد مي شود يكي از معضلات بزرگ در انجام فعاليت هاي روزمره و فعاليت هاي ورزشي به شمار مي رود. اكثر ورزشكاران دچار عارضه هايي از جمله پارگي رباط هاي صليبي مياني، صليبي قدامي، پارگي رباط جانبي و پارگي بافت غضروف  مي شوند؛ در اين راستا استفاده از زانو بند طبي يكي از بهترين روش هاي درماني براي جلوگيري و پيشگيري از وقوع آسيب هاي بيشتر، كنترل درد و كمك به روند بهبودي پيشنهاد مي شود. اكثر افراد جامعه به ويژه افراد مسن بالاي پنجاه سال با عارضه ي پوكي استخوان، آرتروز، ساييدگي غضروف و كشش تاندون، دست و پنجه نرم مي كنند كه در اين زمينه ميتوان از زانو بند طبي به عنوان وسيله ي كمكي براي تسكين درد كمك گرفت.


موارد استفاده از زانو بند طبي

زانو بند طبي در راستاي حمايت از مفاصل زانوها، كنترل حركات، حفاظت و پيشگيري از وقوع عارضه هاي تازه در مفاصل، استفاده مي شود و در برخي موارد در سرعت روند درمان موثر است. 

اين زانو بندها نه تنها براي زانوهايي كه دچار عارضه هاي خفيف شده اند موثر است بلكه براي زانو هايي كه كاملا يا درصد بالايي قدرت حركت خود را از دست داده اند نيز مفيد است. 

همچنين براي گرم نگه داشتن، تسكين درد كشكك زانو و بهبود آسيب ديدگي رباط ها و تاندون ها نيز كارايي زيادي دارد. 

اگر در زانو ها، رباط هاي صليبي زانو دچار آسيب شده اند بهتر است از يك زانو بند لولا دار استفاده شود كه البته بعد از انجام عمل جراحي در اين ناحيه، پزشك شما، استفاده از اين نوع زانو بند را براي شما ضروري ميداند. علت انتخاب زانو بند لولا دار به اين دليل است كه قابليت قفل شدن دارد و در دوران نقاهت كاملا پاها را ثابت نگه داشته و زماني كه پزشك تعيين كند ميتوان قفل آن را باز كرد.

زماني كه غضروف هاي زير كشكك زانو دچار آسيب ديدگي شود بايد از زانو بند هايي  كه جنسشان از نئوپرن است استفاده شود زيرا به ثابت نگه داشتن كشكك زانو در جاي خود كمك مي كند و به مرور زمان درد را تسكين مي دهد.

زانو بند ها در انواع مختلفي توليد مي شوند كه هر يك كارايي بخصوصي دارند. برخي از ساده ترين زانو بند ها را مي توانيد از مراكز بهداشتي و داروخانه تهيه كنيد اما برخي از اين زانو بند ها كه پيشرفته تر و اختصاصي هستند را به طور سفارشي مي توانيد تهيه كنيد كه در اين صورت ضروري است به پزشك متخصص مراجعه كنيد. 


انواع زانو بند طبي

زانو بند فنر دار

زانو بند آتل دار

زانو بند لولا دار

زانو بند چهار فنره

زانو بند كشكك باز

زانو بند كوتاه نئوپرني

زانو بند ورزشي پد دار

زانو بند بي حركت كننده 

زانو بند نئوپرني چهار فنر 

زانو بند ورزشي كشكك باز

زانو بند با نئوپرن يك طرفه

زانو بند لولا دار كشي با چند محور 

زانو بند كوتاه كشكك باز با چهار آتل نرم 

توجه داشته باشيد كه قبل از تهيه و سفارش هر يك از اين محصولات بايد با پزشك متخصص مشورت كنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۹:۱۹ توسط:مفرد موضوع:

گردن بند طبي

گردن بند طبي 

گردن بند طبي يكي از وسايل طبي مورد نياز ارتوپدي محسوب مي شود كه براي آرتروز گردن، ديسك گردن يا براي فشار هاي ناشي از فعاليت هاي سنگين كارايي دارد. گردن بند هاي طبي انواع مختلفي دارند كه هر كدام نسبت به آسيب هاي رخ داده مورد استفاده قرار مي گيرند. وظيفه ي اصلي گردن بند طبي ايجاد حالت سكون و ثابت در ناحيه ستون فقرات گردن مي باشد كه براي كشيدگي تاندون، آرتروز و ديسك گردن، بيشترين كارايي را دارد. فعاليت هاي پر حجم، بلند كردن اجسام سنگين، تصادف با ماشين يا برخورد به زمين از عوامل اصلي آسيب ديدگي ناحيه ستون فقرات گردن است. هنگامي كه آسيب ديدگي هاي جدي و وخيم رخ مي دهد، پزشك بلافاصله استفاده از گردن بند طبي را براي ثابت نگه داشتن گردن، ضروري ميداند زيرا كوچك ترين حركات گردن در اين شرايط ممكن است منجر به قطع نخاع يا مرگ حتمي شود. در اين مقاله با ما همرا باشيد تا شما را با مشخصات گردن بند طبي آشنا كنيم.


موارد استفاده از گردن بند طبي 

همانطور كه گفته شد، وظيفه ي اصلي گردن بند طبي حمايت از ستون فقرات گردن است. 

افرادي كه تحت عمل جراحي گردن قرار گرفته اند ضروري است كه بعد از عمل از گردن بند طبي استفاده كنند.

گردن بند طبي در بيمارستان ها و بخصوص در قسمت اورژانس بسيار كارايي دارد و پرسنل براي بيماران تصادفي از گردن بند طبي استفاده مي كنند.

براي كنترل كشيدگي تاندون.

براي كنترل تعادل ستون فقرات.

براي تسكين درد هاي افزايشي.

براي جلوگيري از فشارهاي وارده به ستون فقرات.


انواع گردن بند هاي طبي

گردن بند طبي انعطاف پذير.

متشكل از فوم و پارچه هاي لطيف و داراي بند چسبي كه براي بستن گردن بند تعبيه شده است. اين نوع گردن بند براي آسيب هاي خفيف كارايي دارد و بخاطر نرمي و لطافتي كه دارد باعث مي شود شما احساس راحتي كنيد و فشار وارد به گردن را از بين ببرد، همچنين به دفعات قابل شست و شو و استفاده است.


گردن بند طبي توماس

متشكل از چند سوراخ براي تهويه هوا و از جنس پلاستيك مي باشد. اين گردن بند نسبت به گردن بند هاي انعطاف پذير ساختار سختي دارند و گردن را به صورت محكم و ثابت نگه داري مي كند. لبه هاي بالايي و پاييني گردن بند متشكل از پد هايي از جنس فوم مي باشد كه محافظ چانه و گردن است كه ايجاد زخم جلوگيري مي كند. 


گردن بند ميامي

 اين گردن بند بخاطر فيكس شدن با گردن احساس راحتي به بيمار مي دهد. همچنين قسمت پشتي گردن بند مقداري بالا تر از قسمت جلويي آن است زيرا روي ستون فقرات قرار گرفته و از اين ناحيه محافظت مي كند. 

گردن بند طبي آسپن

اين گردن بند كمي به گردن بند مدل توماس شباهت دارد و متشكل از تعدادي سوراخ است همچنين جنس آن به گونه اي است كه قدرت تهويه بالايي دارد.


گردن بند دو تكه اي

اين گردن بند متشكل از دو قسمت است؛ قسمتي كه روي گردن قرار مي گيرد و قسمتي كه جلوي گردن قرار مي گيرد. 

دو چسب در قسمت چپ و راست آن قرار دارد.

قوسي كه كه در پشت گردن بند قرار دارد باعث مي شود ستون فقرات در حالت صحيح خود قرار بگيرد. 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۸:۱۷ توسط:مفرد موضوع:

مضرات استفاده از شكم بند

بانوان بارداري كه در دوران بارداري پوشاك متفاوتي نسبت به دوران قبل از بارداري استفاده مي كنند، بانواني كه به تناسب اندام خود اهميت مي دهند، افرادي كه از جاي زخم در قسمت شكم رنج مي برند يا افرادي كه از ناحيه شكم عمل جراحي شده اند و جاي بخيه نياز به مراقبت و بهبودي دارند و موارد ديگري كه در ادامه به آن ها اشاره مي كنيم، مستلزم استفاده از محصولات طبي هستند كه در اين زمينه شكم بند رايج ترين محصول براي درمان و بهبودي اين افراد مي باشد. شكم بند ها ابتدا بعد از عمل جراحي كاربرد داشتند اما با گذشت زمان، امروزه جنبه هاي كاربردي ديگري نيز دارند كه هر كدام متناسب با نياز فرد، كاركرد متفاوتي دارند. همانطور كه مي دانيد قسمتي است كه بيشترين ذخاير چربي در آن قرار دارد لزا در بين افراد جامعه، افرادي كه اضافه وزن دارند بهره بيشتري ميبرند. در موارد بخصوصي كه به آن ها اشاره شد از جمله زخم هاي شكمي پس از عمل آپانديس، عمل سزارين يا افتادگي شكم استفاده از شكم بند با مشورت پزشك متخصص توصيه ميگردد.


انواع شكم بند

شكم بند لاغري

شكم بند بارداري

شكم بند براي كمر درد

شكم بند مخصوص زخم هاي شكمي


فوايد استفاده از شكم بند

كمك به جلوگيري از آسيب به كمر و لگن در دوران بارداري.

جلوگيري از افتادگي شكم بعد از دوران بارداري.

كمك به بهبودي مكان بخيه.

كمك به چربي سوزي.

تناسب اندام موقت.

تسكين درد كمر.


مضرات استفاده از شكم بند

از مضرات استفاده از شكم بند مي توان به حساسيت هاي پوستي اشاره كرد. اين در صورتي است كه شما بطور مداوم از شكم بند استفاده كنيد كه موجب تحريك و ساييدگي پوست مي شود و عرق كردن در اين ناحيه منجر به عرق سوزي يا سوختگي پوست مي شود. از ديگر مظرات استفاده از شكم بند كم آب كردن بدن است كه اين مسئله به تنهايي مشكلاتي چون خشكي دهان، خشكي پوست و اختلال كليه را به همراه مي آورد. 

 



شكم بند لاغري

شكم بند هاي لاغري داراي يك نوار پهن از جنس نئوپرن هستند. نئوپرن به پهلو و قسمت هايي كه چربي دارند فشار مضاعف وارد مي كند و اين فشار به امر چربي سوزي كمك مي كند؛ اما متآسفانه در برخي موارد باعث مي شود بيشتر از حد معمول عرق كنيد در اين هنگام امكان دارد چربي سوزي رخ ندهد و فقط آب بدن از پوست خارج شود كه در اين صورت با آشاميدن آب، مجددا آب كافي بدن جبران مي شود و چربي سوزي اتفاق نمي افتد. در واقع استفاده از شكم بند به طور موقت براي لاغري بسيار كاربردي است و حداقل مدت كوتاهي به تناسب اندام كمك مي كند لزا برخي افراد براي بهبود افتادگي شكم نيز از شكم بند بهره مي برند. همچنين در بعضي مواقع فقط هنگامي كه از شكم بند استفاده مي كنيد، چربي سوزي اتفاق مي افتد و زماني كه از آن استفاده نكنيد ديگر فشاري به سلول هاي چربي وارد نيست در نتيجه مي توان گفت استفاده از شكم بند لاغري براي تناسب اندام موقت بسيار مفيد است. 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۵:۵۳ توسط:مفرد موضوع:

كتف بند دو طرفه

كتف بند

بسياري از افراد جامعه در ناحيه كمر، كتف و شانه ها دچار عارضه و آسيب ديدگي هستند كه ناشي از نحوه ي غلط خوابيدن، نشستن و يا فعاليت هاي سنگين ورزشي است. كتف و شانه ها از اعضاي انعطاف پذير بدن هستند كه نسبت به ديگر اعضاي بدن، راحت تر دچار عارضه مي شوند. اگر ناحيه كتف در اثر ضربه خوردن دچار دررفتگي يا شكستگي شود با مشورت پزشك متخصص مي توانيد از كتف بندي كه مناسب آسيب ديدگي شما باشد استفاده كنيد. همچنين كتف بند براي درمان كوفتگي در ناحيه بازوها نيز مفيد است. لازم به ذكر است كه خريد كتف بند براي افرادي كه در معرض خطر هاي ناشي از فعاليت هاي ورزشي هستند ضروري مي باشد. امروزه كتف بند ها به گونه اي طراحي شده اند كه استفاده از آن مداخله اي در فعاليت هاي روزمره ندارند.


انواع كتف بند

كتف بند يك طرفه

براي حفاظت از استوخوان ترقوه و كتف.

براي حفاظت از دررفتگي يا نيمه دررفتگي.

در صورت نياز به شست و شو آن را با دست و آب سرد بشوريد.

اين مدل كتف بند را مي توانيد زير لباس و آن را فقط يك طرف بدن تنظيم كنيد.


كتف بند دو طرفه

همانطور كه از اسمش پيداست در هر دو طرف، از شانه ها محافظت مي كند و با ايجاد و حفظ گرما، درد را كاهش مي دهد. در اين محصول دو آتل در پشت آن تعبيه شده و داراي بند هاي شانه اي مي باشد كه در روند درمان موثر است.


مزاياي استفاده از كتف بند

يكي از مزاياي استفاده از كتف بند اين است كه از افتادگي شانه ها و خميدگي كمر جلوگيري كرده و اجازه مي دهد شانه ها و كمر به شكل مناسبي فرم دهي پيدا كنند.

در مواقع روي هم خوابيدن ريه ها، مشكلات تنفسي ايجاد مي شود كه در اين صورت كتف بند كمك ميكند تا فشار بر روي ريه ها كم تر شود البته در اين موارد ضروري است كه به پزشك متخصص مراجعه شود.

در موارد متعددي از جمله كارمندان كه با رايانه سر و كار دارند يا افرادي كه ساعات طولاني را به رانندگي كردن مي گذرانند، بهتر است براي حفظ تعادل كمر و كتف، از كتف بند هاي انعطاف پذيري استفاده كنند.

در خصوص درد هاي ناشي از كوفتگي، كتف بند طبي مي تواند گزينه ي مناسبي براي كاهش درد در بازوها و كتف باشد. اگر آسيب ديدگي در اين موارد خفيف باشد مي توانيد از كتف بندي استفاده كنيد كه انعطاف پذيري بيشتري داشته باشد و محدوديت هاي كمتري براي انجام فعاليت هاي روزمره ايجاد كند. 

زماني كه شانه ها بر اثر آسيب هاي وارده ورم كند، استفاده از كتف بند باعث مي شود قسمت هاي آسيب ديده در حالت ثابت قرار بگيرند زيرا كتف بند اين قابليت را دارد كه مانند گچ عمل كند و به روند به بهبودي كمك مي كند. در اين حالت اگر نسبت به استفاده از كتف بند بي توجه باشيد، بي شك منجر به آسيب هاي جدي تري در ناحيه كتف مي شود.

از ديگر مزاياي استفاده از كتف بند اين است كه ناحيه آسيب ديده را گرم نگه مي دارد و زماني كه دماي بدن در اثر استفاده از كتف بند بالا برودف به روند درمان كمك مي كند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۳:۳۸ توسط:مفرد موضوع:

انواع مچ بند دست

مچ بند دست

يكي از اعضاي حائز اهميت بدن، دست ها و مچ ها ي دست مي باشد زيرا اين ناحيه در اثر ورزش هاي سنگين يا انجام كارهاي متفرقه ميتواند به مرور زمان آسيب پذير شود و درد هاي ناشي از اين آسيب ها ميتواند از ادامه ي فعاليت هاي متفرقه جلوگيري كند به اين منظور براي كنترل درد هاي مچ دست ميتوان از مچ بند هاي مخصوصي استفاده كرد كه هر كدام براي آسيب هاي مختلفي كاربرد دارند.


انواع مچ بند دست

مچ بند ورزشي

در ورزش هايي از جمله پينگ پونگ، واليبال، تنيس و... مورد استفاده قرار مي گيرد و اين مچ بند از وارد شدن فشار مضاعف به مچ دست ورزشكار جلوگيري مي كند. 

(RSI مچ بند براي كشيدگي (

اين مچ بند، براي درمان كشيدگي مچ دست مورد استفاده قرار مي گيرد و مچ را حالت ثابت نگهداري مي كند كه موجب كاهش در مچ مي شود.

مچ بند و آتل انگشت شست

اين محصول همزمان ميتواند مچ دست و انگشتان شست را ثابت نگهدارد و بعد چرخش يا برگشت انگشت شست مورد استفاده قرار مي گيرد؛ همچنين براي درمان بيماري دكرون كاربرد دارد.

مچ بند طبي بعد از عمل جراحي

مچ بند طبي براي دست هاي آسيب ديده اي كه بعد از عمل جراحي نياز به مراقبت و ثابت ماندن دارد استفاده مي شود همچنين مچ بند طبي اين امكان را مي دهد كه انگشت هاي دست توان انجام كارهاي روزمره و متفرقه را داشته باشد.

مچ بند اسپلينت

اين مچ بند براي درمان ورم دست و همچنين سندرم تونل كارپ مفيد است. اسپلينت بهترين مچ بند دست براي التيام درد مي باشد. اسپلينت اين امكان را مي دهد كه بدون محدويت بتوانيد دست خود را حركت دهيد اما حركات سنگين و پيچيده را براي شما محدود مي سازد.


فوايد استفاده از مچ بند دست

كاهش تورم دست.

كاهش درد تاندون.

ثابت نگه داشتن مچ دست.

درمان سندرم تونل كارپال.

درمان كشيدگي هاي مكرر.

كنترل فشار ناشي از آسيب ديدگي.

كنترل مراحل التيام بعد از آسيب ديدگي.

درمان دررفتگي يا پيچ خوردن مچ دست.

جلوگيري از فعاليت هاي زياد در طول روز.


خطر استفاده از مچ بند دست

لازم به ذكر است پزشك متخصص نحوه استفاده صحيح از مچ بند دست را براي فرد آسيب ديده حائز اهميت بداند زيرا ممكن است برخي از بيماران بعد از مدت كوتاهي بدون مشورت با فيزيوتراپيست به دليل ناراحتي از پوشش مچ بند و تماس آن به روي مچ يا هنگام پوشيدن آن، استفاده از مچ بند را متوقف كنند و مانع از روند درمان شوند؛ همچنين خطراتي هنگام پوشيدن مچ بند وجود دارد كه بيمار بايد از آن آگاه باشد. برخي از بيماران به نئوپرن داخل مچ بند كه جنسي لاستيكي‌ دارد، حساسيت دارند كه در اين صورت ميتوانند از محصولات لاتكس يا بدون نئوپرن استفاده كنند؛ اما نئوپرن اين اجازه را مي دهد تا مچ دست آزادانه حركت كند و براي كاهش ورم دست و فشرده سازي مفيد است. 

در آخر توصيه مي شود بدون تجويز پزشك و خودسرانه از مچ بند استفاده نكنيد چون همان طور كه گفته شد مچ بند دست از انواع زيادي برخوردار است و اگر از مچ بند نامناسبي استفاده كنيد آسيب هاي مكرري را به دنبال خواهد داشت.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۲:۵۶ توسط:مفرد موضوع:

كاربرد مناسب تب سنج

قيمت تب سنج كرونا به عنوان يكي از لوازم ضروري در تشخيص كرونا در برندهاي مختلف متفاوت مي باشد . تب سنج يكي از تجهيزات سلامت و پزشكي مي باشد كه براي تشخيص بيماري هاي مختلف در سنين مختلف داراي كاربرد است . از اين رو بهتر است به هنگام خريد آن دقت شود كه از برندهاي مناسبي كه داراي تجربه كافي در توليد اين وسيله هستند استفاده شود تا دقت اندازه گيري بالا رفته و اطمينان بيشتري به نتايج حاصل از آن وجود داشته باشد . تب سنج در انوع مختلفي با برندهاي گوناگون توسط شركت هاي توليد كننده اين محصول به بازار عرضه شده است . انواع ديجيتالي و ليزري از اين محصول در بازار وجود دارد كه هر كدام از آنها داراي ويژگي هاي خاص خود مي باشند و با قيمتي متفاوت به بازار عرضه مي گردند . تب سنج ديجيتالي نوعي تب سنج مي باشد كه با استفاده از سنسورهاي حرارتي كه براي آن در نظر گرفته شده است دماي بدن ثبت مي گردد . در واقع استفاده از اين دستگاه به صورت هاي مختلف در انواع مقعدي و دهاني و گوش يا زير بغل ارائه مي گردد . براي اين نوع تب سنج صفحه نمايشي طراحي شده است تا ميزان تب بر روي اين صفحه ديجيتال به دقت نمايش داده شود . اين دستگاه داراي انواع مختلفي مي باشد و داراي كيفيت و كارايي لازم در سنجش مقدار تب است . براي تهيه نوع مناسب از تب سنج ديجيتالي بايد به كيفيت و قيمت توام با يكديگر توجه شود تا بهترين كارايي از آن حاصل شده و اطمينان به نتيجه آن وجود داشته باشد .

تب سنج ليزري

تب سنج ليزري در انواع موجود به عنوان تب سنجي غير تماسي نيز شناخته مي شود بدين ترتيب كه بدون تماس با هيچ قسمتي از بدن مي تواند دماي بدن را اندازه گيري كرده و روي صفحه نمايشي كه براي آن تعبيه شده است دما را نمايش بدهد . مدل ليزري از اين دستگاه به عنوان يكي از پركاربردترين آنها شناخته مي شود به ويژه در شرايط بيماري كرونا استفاده از تب سنج هاي ليزري بيشتر مي باشد تا بدون تماس با دستگاه بتوان تب را به درستي اندازه گرفت . تب بالا مي تواند نشان دهنده بيماري هاي عفوني متعددي باشد از اين رو مي توان با تعيين ميزان دماي بدن از وضعيت عمومي بدن و شرايط بيماري آگاهي كافي كسب كرد . دستگاه تب سنج ليزري به عنوان ترمومتر نيز شناخته مي شود و در هنگام استفاده از آن بايد دقت كرد كه لنز دستگاه در هر شرايطي تميز نگه داشته شود . 

كاربرد مناسب تب سنج

در كاربرد دستگاه بايد دقت كرد كه به لنز آن آسيب وارد نشود چون هر گونه آسيب و خراش مي تواند سبب اختلال در عملكرد صحيح دستگاه شود . بهتر است استفاده از اين تب سنج در جايي باشد كه گرد و غبار به ميزان قابل توجهي كم باشد و در واقع استفاده از آن در هواي پاك از اهميت بالايي برخوردار مي باشد . بهتر است قبل از آزمايش دستگاه در ابتدا تب سنج در هواي عادي قرار داده شود تا به دماي محيط برسد و پس از آن روي فرد جديد تست شود تا ميزان خطا در سنجش دما به طور كامل از بين برود .

از آنجايي كه تب سنج ليزري بدون تماس با پوست مي تواند دماي بدن افراد زيادي را اندازه گيري كند طرفداران زيادي پيدا كرده و از نظر بهداشتي مطلوب بسياري از مصرف كنندگان مي باشد. ارزيابي دقيق و مناسب با انواع تب سنج هاي موجود در بازار سبب مي شود كه اوضاع بيماري افراد وخيم تر نشود و در نتيجه كنترل تب در مراحل اوليه ساده تر صورت بگيرد .

تب سنج ليزري براي مكان هايي كه پرتردد هستند و در بيمارستان ها و مطب پزشكان داراي كاربرد بيشتري مي باشد و در قيمت هاي متنوعي عرضه شده است . قابليت مناسب براي تعيين دقيق دماي بدن از جمله ويژگي هاي مساعد براي تب سنج مي باشد كه بايد در هنگام خريد دستگاه مورد توجه قرار بگيرد .

براي تهيه انواع تب سنج خانگي ، سرعت بالاي تب سنج اهميت زيادي نخواهد داشت . از اين رو مي توان دستگاهي را كه قيمت مناسبي دارد خريداري نمود . انواع تب سنج ليزري يا تفنگي در نوع تماسي و غيرتماسي وجود دارند كه براي استفاده مناسب از نوع تماسي بايد ضد عفوني كردن مداوم آن را در نظر داشت .





برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۴:۰۴ توسط:مفرد موضوع: