عمومي عمومي .

عمومي

انواع كمربند هاي طبي

كمربند طبي

اكثر افراد جامعه در سراسر جهان با معضلات كمر درد كه يكي از دلايل آن ناشي از چاقي مفرط است، دست  و پنچه نرم مي كنند. برخي از افراد به دلايل زيادي از جمله ديسك كمر، پارگي ديسك يا ساييدگي مهره هاي ستون فقرات دچار درد هاي غير قابل تحملي مي شوند اين درد ها آنقدر ادامه دار مي شوند كه فرد بيمار كاملا از انجام فعاليت هاي روزمره ناتوان مي شود. در بين راهكار هاي زيادي كه براي كنترل اين درد ها وجود دارد، استفاده از كمربند طبي يكي از روش هاي موقت براي كنترل اين دسته از  بيماري ها به شمار مي رود. بهره بردن از اين محصول مستلزم آگاهي از نكات قابل توجهي است كه در ادامه به توضيح آن ها مي پردازيم. 


مزاياي استفاده از كمربند طبي

كمربند هاي طبي بر اساس آناتومي بدن (كمر) طراحي شده اند به همين منظور ستون فقرات كمر بيمار را در انحناي صحيح جاي مي  دهند و ستون فقرات را تحت حمايت اتصالات به كار رفته در كمربند ها قرار مي دهند كه البته اين حمايت متناسب با كمربند مورد نياز ، تغيير مي كند. 

لازم به ذكر است اتصالات كمربند طبي از جنس پلاستيك سبك ساخته شده است كه در برابر ضربه و آسيب هاي احتمالي مقاوم است. 

كمربند هاي طبي متشكل از صفحات مقاوم در قسمت جلويي و پشتي هستند كه منجر به ثبات لازم در ستون فقرات مي شود و فشار اضافي را از بين ميبرد؛ همچنين گرماي مطلوبي در اين ناحيه ايجاد مي كند كه مقداري از درد را كاهش مي دهد. 

قابليتي كه برخي از كمربند هاي طبي آن را دارا هستند قابليت كشساني اين محصول است كه در كاسته شدن درد در قسمت پايين كمر نقش به سزايي دارد. 

در گذشته مشكلي كه در پوشيدن اين كمربند وجود داشت، ايجاد حساسيت پوستي ناشي از ساييدگي پوست بود كه باعث ميشد بيماران از استفاده ي اين محصول خودداري كنند اما امروزه پارچه هاي نرم و لطيف در لايه ي آخر اين كمر بند ها تعبيه شده است كه كاملا مشكل حساسيت پوستي را بر طرف كرده است با اين حال مي توانيد آن را روي لباس يا زير لباس بپوشيد. 

كمربند هاي طبي به گونه اي طراحي شده اند كه قابليت چند بار شست و شو را دارند و بعد از شست و شو نيز استحكام و دوام خود را حفظ مي كنند.

كمربند هايي كه نئوپرن در آن ها تعبيه شده است بهترين گزينه براي راحتي شما مي باشد زيرا باعث سوزش پوست و عرق سوزي نمي شود. 


انواع كمربند هاي طبي

كمربند ها شامل دو دسته ي كلي سخت و نيمه سخت مي شود. كمربند هاي طبي سخت متشكل از مواد ترموپلاستيك يا مواد فلزي است و اين مواد قسمت هاي جلو، عقب و گاهي كناره هاي كمربند را در برگرفته است. برخي از كمربند ها داراي تسمه هاي فلزي هستند كه خارج كمربند قرار گرفته اند اما كمربند هايي كه داراي قرقره هستند، مقرون به صرفه و استفاده از آن ها راحت تر است.

كمربند هاي نيمه سخت متشكل از مواد منعطف تري مي باشند و تفاوت اين كمربند ها با كمربند هاي سخت، به كار رفتن فوم و مواد پلاستيكي در آن ها است، همچنين از تسمه هاي پلاستيكي در آن به كار رفته است. در آخر شما را به تعدادي از انواع كمربند هاي طي آشنا ميكنيم.

كمر بند طبي منفذ دار

كمربند ضد كمر درد

كمربند فيكس كننده

كمر بند نئوپرن دار

كمربند الكتريكي

كمربند آتل دار

كمربند پشمي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۱:۰۶ توسط:مفرد موضوع:

موارد استفاده از زانو بند طبي

اكثر افراد جامعه در سراسر جهان از زانو درد رنج مي برند. آسيب هايي كه به زانو وارد مي شود يكي از معضلات بزرگ در انجام فعاليت هاي روزمره و فعاليت هاي ورزشي به شمار مي رود. اكثر ورزشكاران دچار عارضه هايي از جمله پارگي رباط هاي صليبي مياني، صليبي قدامي، پارگي رباط جانبي و پارگي بافت غضروف  مي شوند؛ در اين راستا استفاده از زانو بند طبي يكي از بهترين روش هاي درماني براي جلوگيري و پيشگيري از وقوع آسيب هاي بيشتر، كنترل درد و كمك به روند بهبودي پيشنهاد مي شود. اكثر افراد جامعه به ويژه افراد مسن بالاي پنجاه سال با عارضه ي پوكي استخوان، آرتروز، ساييدگي غضروف و كشش تاندون، دست و پنجه نرم مي كنند كه در اين زمينه ميتوان از زانو بند طبي به عنوان وسيله ي كمكي براي تسكين درد كمك گرفت.


موارد استفاده از زانو بند طبي

زانو بند طبي در راستاي حمايت از مفاصل زانوها، كنترل حركات، حفاظت و پيشگيري از وقوع عارضه هاي تازه در مفاصل، استفاده مي شود و در برخي موارد در سرعت روند درمان موثر است. 

اين زانو بندها نه تنها براي زانوهايي كه دچار عارضه هاي خفيف شده اند موثر است بلكه براي زانو هايي كه كاملا يا درصد بالايي قدرت حركت خود را از دست داده اند نيز مفيد است. 

همچنين براي گرم نگه داشتن، تسكين درد كشكك زانو و بهبود آسيب ديدگي رباط ها و تاندون ها نيز كارايي زيادي دارد. 

اگر در زانو ها، رباط هاي صليبي زانو دچار آسيب شده اند بهتر است از يك زانو بند لولا دار استفاده شود كه البته بعد از انجام عمل جراحي در اين ناحيه، پزشك شما، استفاده از اين نوع زانو بند را براي شما ضروري ميداند. علت انتخاب زانو بند لولا دار به اين دليل است كه قابليت قفل شدن دارد و در دوران نقاهت كاملا پاها را ثابت نگه داشته و زماني كه پزشك تعيين كند ميتوان قفل آن را باز كرد.

زماني كه غضروف هاي زير كشكك زانو دچار آسيب ديدگي شود بايد از زانو بند هايي  كه جنسشان از نئوپرن است استفاده شود زيرا به ثابت نگه داشتن كشكك زانو در جاي خود كمك مي كند و به مرور زمان درد را تسكين مي دهد.

زانو بند ها در انواع مختلفي توليد مي شوند كه هر يك كارايي بخصوصي دارند. برخي از ساده ترين زانو بند ها را مي توانيد از مراكز بهداشتي و داروخانه تهيه كنيد اما برخي از اين زانو بند ها كه پيشرفته تر و اختصاصي هستند را به طور سفارشي مي توانيد تهيه كنيد كه در اين صورت ضروري است به پزشك متخصص مراجعه كنيد. 


انواع زانو بند طبي

زانو بند فنر دار

زانو بند آتل دار

زانو بند لولا دار

زانو بند چهار فنره

زانو بند كشكك باز

زانو بند كوتاه نئوپرني

زانو بند ورزشي پد دار

زانو بند بي حركت كننده 

زانو بند نئوپرني چهار فنر 

زانو بند ورزشي كشكك باز

زانو بند با نئوپرن يك طرفه

زانو بند لولا دار كشي با چند محور 

زانو بند كوتاه كشكك باز با چهار آتل نرم 

توجه داشته باشيد كه قبل از تهيه و سفارش هر يك از اين محصولات بايد با پزشك متخصص مشورت كنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۹:۱۹ توسط:مفرد موضوع:

گردن بند طبي

گردن بند طبي 

گردن بند طبي يكي از وسايل طبي مورد نياز ارتوپدي محسوب مي شود كه براي آرتروز گردن، ديسك گردن يا براي فشار هاي ناشي از فعاليت هاي سنگين كارايي دارد. گردن بند هاي طبي انواع مختلفي دارند كه هر كدام نسبت به آسيب هاي رخ داده مورد استفاده قرار مي گيرند. وظيفه ي اصلي گردن بند طبي ايجاد حالت سكون و ثابت در ناحيه ستون فقرات گردن مي باشد كه براي كشيدگي تاندون، آرتروز و ديسك گردن، بيشترين كارايي را دارد. فعاليت هاي پر حجم، بلند كردن اجسام سنگين، تصادف با ماشين يا برخورد به زمين از عوامل اصلي آسيب ديدگي ناحيه ستون فقرات گردن است. هنگامي كه آسيب ديدگي هاي جدي و وخيم رخ مي دهد، پزشك بلافاصله استفاده از گردن بند طبي را براي ثابت نگه داشتن گردن، ضروري ميداند زيرا كوچك ترين حركات گردن در اين شرايط ممكن است منجر به قطع نخاع يا مرگ حتمي شود. در اين مقاله با ما همرا باشيد تا شما را با مشخصات گردن بند طبي آشنا كنيم.


موارد استفاده از گردن بند طبي 

همانطور كه گفته شد، وظيفه ي اصلي گردن بند طبي حمايت از ستون فقرات گردن است. 

افرادي كه تحت عمل جراحي گردن قرار گرفته اند ضروري است كه بعد از عمل از گردن بند طبي استفاده كنند.

گردن بند طبي در بيمارستان ها و بخصوص در قسمت اورژانس بسيار كارايي دارد و پرسنل براي بيماران تصادفي از گردن بند طبي استفاده مي كنند.

براي كنترل كشيدگي تاندون.

براي كنترل تعادل ستون فقرات.

براي تسكين درد هاي افزايشي.

براي جلوگيري از فشارهاي وارده به ستون فقرات.


انواع گردن بند هاي طبي

گردن بند طبي انعطاف پذير.

متشكل از فوم و پارچه هاي لطيف و داراي بند چسبي كه براي بستن گردن بند تعبيه شده است. اين نوع گردن بند براي آسيب هاي خفيف كارايي دارد و بخاطر نرمي و لطافتي كه دارد باعث مي شود شما احساس راحتي كنيد و فشار وارد به گردن را از بين ببرد، همچنين به دفعات قابل شست و شو و استفاده است.


گردن بند طبي توماس

متشكل از چند سوراخ براي تهويه هوا و از جنس پلاستيك مي باشد. اين گردن بند نسبت به گردن بند هاي انعطاف پذير ساختار سختي دارند و گردن را به صورت محكم و ثابت نگه داري مي كند. لبه هاي بالايي و پاييني گردن بند متشكل از پد هايي از جنس فوم مي باشد كه محافظ چانه و گردن است كه ايجاد زخم جلوگيري مي كند. 


گردن بند ميامي

 اين گردن بند بخاطر فيكس شدن با گردن احساس راحتي به بيمار مي دهد. همچنين قسمت پشتي گردن بند مقداري بالا تر از قسمت جلويي آن است زيرا روي ستون فقرات قرار گرفته و از اين ناحيه محافظت مي كند. 

گردن بند طبي آسپن

اين گردن بند كمي به گردن بند مدل توماس شباهت دارد و متشكل از تعدادي سوراخ است همچنين جنس آن به گونه اي است كه قدرت تهويه بالايي دارد.


گردن بند دو تكه اي

اين گردن بند متشكل از دو قسمت است؛ قسمتي كه روي گردن قرار مي گيرد و قسمتي كه جلوي گردن قرار مي گيرد. 

دو چسب در قسمت چپ و راست آن قرار دارد.

قوسي كه كه در پشت گردن بند قرار دارد باعث مي شود ستون فقرات در حالت صحيح خود قرار بگيرد. 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۸:۱۷ توسط:مفرد موضوع:

مضرات استفاده از شكم بند

بانوان بارداري كه در دوران بارداري پوشاك متفاوتي نسبت به دوران قبل از بارداري استفاده مي كنند، بانواني كه به تناسب اندام خود اهميت مي دهند، افرادي كه از جاي زخم در قسمت شكم رنج مي برند يا افرادي كه از ناحيه شكم عمل جراحي شده اند و جاي بخيه نياز به مراقبت و بهبودي دارند و موارد ديگري كه در ادامه به آن ها اشاره مي كنيم، مستلزم استفاده از محصولات طبي هستند كه در اين زمينه شكم بند رايج ترين محصول براي درمان و بهبودي اين افراد مي باشد. شكم بند ها ابتدا بعد از عمل جراحي كاربرد داشتند اما با گذشت زمان، امروزه جنبه هاي كاربردي ديگري نيز دارند كه هر كدام متناسب با نياز فرد، كاركرد متفاوتي دارند. همانطور كه مي دانيد قسمتي است كه بيشترين ذخاير چربي در آن قرار دارد لزا در بين افراد جامعه، افرادي كه اضافه وزن دارند بهره بيشتري ميبرند. در موارد بخصوصي كه به آن ها اشاره شد از جمله زخم هاي شكمي پس از عمل آپانديس، عمل سزارين يا افتادگي شكم استفاده از شكم بند با مشورت پزشك متخصص توصيه ميگردد.


انواع شكم بند

شكم بند لاغري

شكم بند بارداري

شكم بند براي كمر درد

شكم بند مخصوص زخم هاي شكمي


فوايد استفاده از شكم بند

كمك به جلوگيري از آسيب به كمر و لگن در دوران بارداري.

جلوگيري از افتادگي شكم بعد از دوران بارداري.

كمك به بهبودي مكان بخيه.

كمك به چربي سوزي.

تناسب اندام موقت.

تسكين درد كمر.


مضرات استفاده از شكم بند

از مضرات استفاده از شكم بند مي توان به حساسيت هاي پوستي اشاره كرد. اين در صورتي است كه شما بطور مداوم از شكم بند استفاده كنيد كه موجب تحريك و ساييدگي پوست مي شود و عرق كردن در اين ناحيه منجر به عرق سوزي يا سوختگي پوست مي شود. از ديگر مظرات استفاده از شكم بند كم آب كردن بدن است كه اين مسئله به تنهايي مشكلاتي چون خشكي دهان، خشكي پوست و اختلال كليه را به همراه مي آورد. 

 



شكم بند لاغري

شكم بند هاي لاغري داراي يك نوار پهن از جنس نئوپرن هستند. نئوپرن به پهلو و قسمت هايي كه چربي دارند فشار مضاعف وارد مي كند و اين فشار به امر چربي سوزي كمك مي كند؛ اما متآسفانه در برخي موارد باعث مي شود بيشتر از حد معمول عرق كنيد در اين هنگام امكان دارد چربي سوزي رخ ندهد و فقط آب بدن از پوست خارج شود كه در اين صورت با آشاميدن آب، مجددا آب كافي بدن جبران مي شود و چربي سوزي اتفاق نمي افتد. در واقع استفاده از شكم بند به طور موقت براي لاغري بسيار كاربردي است و حداقل مدت كوتاهي به تناسب اندام كمك مي كند لزا برخي افراد براي بهبود افتادگي شكم نيز از شكم بند بهره مي برند. همچنين در بعضي مواقع فقط هنگامي كه از شكم بند استفاده مي كنيد، چربي سوزي اتفاق مي افتد و زماني كه از آن استفاده نكنيد ديگر فشاري به سلول هاي چربي وارد نيست در نتيجه مي توان گفت استفاده از شكم بند لاغري براي تناسب اندام موقت بسيار مفيد است. 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۵:۵۳ توسط:مفرد موضوع:

كتف بند دو طرفه

كتف بند

بسياري از افراد جامعه در ناحيه كمر، كتف و شانه ها دچار عارضه و آسيب ديدگي هستند كه ناشي از نحوه ي غلط خوابيدن، نشستن و يا فعاليت هاي سنگين ورزشي است. كتف و شانه ها از اعضاي انعطاف پذير بدن هستند كه نسبت به ديگر اعضاي بدن، راحت تر دچار عارضه مي شوند. اگر ناحيه كتف در اثر ضربه خوردن دچار دررفتگي يا شكستگي شود با مشورت پزشك متخصص مي توانيد از كتف بندي كه مناسب آسيب ديدگي شما باشد استفاده كنيد. همچنين كتف بند براي درمان كوفتگي در ناحيه بازوها نيز مفيد است. لازم به ذكر است كه خريد كتف بند براي افرادي كه در معرض خطر هاي ناشي از فعاليت هاي ورزشي هستند ضروري مي باشد. امروزه كتف بند ها به گونه اي طراحي شده اند كه استفاده از آن مداخله اي در فعاليت هاي روزمره ندارند.


انواع كتف بند

كتف بند يك طرفه

براي حفاظت از استوخوان ترقوه و كتف.

براي حفاظت از دررفتگي يا نيمه دررفتگي.

در صورت نياز به شست و شو آن را با دست و آب سرد بشوريد.

اين مدل كتف بند را مي توانيد زير لباس و آن را فقط يك طرف بدن تنظيم كنيد.


كتف بند دو طرفه

همانطور كه از اسمش پيداست در هر دو طرف، از شانه ها محافظت مي كند و با ايجاد و حفظ گرما، درد را كاهش مي دهد. در اين محصول دو آتل در پشت آن تعبيه شده و داراي بند هاي شانه اي مي باشد كه در روند درمان موثر است.


مزاياي استفاده از كتف بند

يكي از مزاياي استفاده از كتف بند اين است كه از افتادگي شانه ها و خميدگي كمر جلوگيري كرده و اجازه مي دهد شانه ها و كمر به شكل مناسبي فرم دهي پيدا كنند.

در مواقع روي هم خوابيدن ريه ها، مشكلات تنفسي ايجاد مي شود كه در اين صورت كتف بند كمك ميكند تا فشار بر روي ريه ها كم تر شود البته در اين موارد ضروري است كه به پزشك متخصص مراجعه شود.

در موارد متعددي از جمله كارمندان كه با رايانه سر و كار دارند يا افرادي كه ساعات طولاني را به رانندگي كردن مي گذرانند، بهتر است براي حفظ تعادل كمر و كتف، از كتف بند هاي انعطاف پذيري استفاده كنند.

در خصوص درد هاي ناشي از كوفتگي، كتف بند طبي مي تواند گزينه ي مناسبي براي كاهش درد در بازوها و كتف باشد. اگر آسيب ديدگي در اين موارد خفيف باشد مي توانيد از كتف بندي استفاده كنيد كه انعطاف پذيري بيشتري داشته باشد و محدوديت هاي كمتري براي انجام فعاليت هاي روزمره ايجاد كند. 

زماني كه شانه ها بر اثر آسيب هاي وارده ورم كند، استفاده از كتف بند باعث مي شود قسمت هاي آسيب ديده در حالت ثابت قرار بگيرند زيرا كتف بند اين قابليت را دارد كه مانند گچ عمل كند و به روند به بهبودي كمك مي كند. در اين حالت اگر نسبت به استفاده از كتف بند بي توجه باشيد، بي شك منجر به آسيب هاي جدي تري در ناحيه كتف مي شود.

از ديگر مزاياي استفاده از كتف بند اين است كه ناحيه آسيب ديده را گرم نگه مي دارد و زماني كه دماي بدن در اثر استفاده از كتف بند بالا برودف به روند درمان كمك مي كند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۳:۳۸ توسط:مفرد موضوع:

انواع مچ بند دست

مچ بند دست

يكي از اعضاي حائز اهميت بدن، دست ها و مچ ها ي دست مي باشد زيرا اين ناحيه در اثر ورزش هاي سنگين يا انجام كارهاي متفرقه ميتواند به مرور زمان آسيب پذير شود و درد هاي ناشي از اين آسيب ها ميتواند از ادامه ي فعاليت هاي متفرقه جلوگيري كند به اين منظور براي كنترل درد هاي مچ دست ميتوان از مچ بند هاي مخصوصي استفاده كرد كه هر كدام براي آسيب هاي مختلفي كاربرد دارند.


انواع مچ بند دست

مچ بند ورزشي

در ورزش هايي از جمله پينگ پونگ، واليبال، تنيس و... مورد استفاده قرار مي گيرد و اين مچ بند از وارد شدن فشار مضاعف به مچ دست ورزشكار جلوگيري مي كند. 

(RSI مچ بند براي كشيدگي (

اين مچ بند، براي درمان كشيدگي مچ دست مورد استفاده قرار مي گيرد و مچ را حالت ثابت نگهداري مي كند كه موجب كاهش در مچ مي شود.

مچ بند و آتل انگشت شست

اين محصول همزمان ميتواند مچ دست و انگشتان شست را ثابت نگهدارد و بعد چرخش يا برگشت انگشت شست مورد استفاده قرار مي گيرد؛ همچنين براي درمان بيماري دكرون كاربرد دارد.

مچ بند طبي بعد از عمل جراحي

مچ بند طبي براي دست هاي آسيب ديده اي كه بعد از عمل جراحي نياز به مراقبت و ثابت ماندن دارد استفاده مي شود همچنين مچ بند طبي اين امكان را مي دهد كه انگشت هاي دست توان انجام كارهاي روزمره و متفرقه را داشته باشد.

مچ بند اسپلينت

اين مچ بند براي درمان ورم دست و همچنين سندرم تونل كارپ مفيد است. اسپلينت بهترين مچ بند دست براي التيام درد مي باشد. اسپلينت اين امكان را مي دهد كه بدون محدويت بتوانيد دست خود را حركت دهيد اما حركات سنگين و پيچيده را براي شما محدود مي سازد.


فوايد استفاده از مچ بند دست

كاهش تورم دست.

كاهش درد تاندون.

ثابت نگه داشتن مچ دست.

درمان سندرم تونل كارپال.

درمان كشيدگي هاي مكرر.

كنترل فشار ناشي از آسيب ديدگي.

كنترل مراحل التيام بعد از آسيب ديدگي.

درمان دررفتگي يا پيچ خوردن مچ دست.

جلوگيري از فعاليت هاي زياد در طول روز.


خطر استفاده از مچ بند دست

لازم به ذكر است پزشك متخصص نحوه استفاده صحيح از مچ بند دست را براي فرد آسيب ديده حائز اهميت بداند زيرا ممكن است برخي از بيماران بعد از مدت كوتاهي بدون مشورت با فيزيوتراپيست به دليل ناراحتي از پوشش مچ بند و تماس آن به روي مچ يا هنگام پوشيدن آن، استفاده از مچ بند را متوقف كنند و مانع از روند درمان شوند؛ همچنين خطراتي هنگام پوشيدن مچ بند وجود دارد كه بيمار بايد از آن آگاه باشد. برخي از بيماران به نئوپرن داخل مچ بند كه جنسي لاستيكي‌ دارد، حساسيت دارند كه در اين صورت ميتوانند از محصولات لاتكس يا بدون نئوپرن استفاده كنند؛ اما نئوپرن اين اجازه را مي دهد تا مچ دست آزادانه حركت كند و براي كاهش ورم دست و فشرده سازي مفيد است. 

در آخر توصيه مي شود بدون تجويز پزشك و خودسرانه از مچ بند استفاده نكنيد چون همان طور كه گفته شد مچ بند دست از انواع زيادي برخوردار است و اگر از مچ بند نامناسبي استفاده كنيد آسيب هاي مكرري را به دنبال خواهد داشت.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۲:۵۶ توسط:مفرد موضوع:

كاربرد مناسب تب سنج

قيمت تب سنج كرونا به عنوان يكي از لوازم ضروري در تشخيص كرونا در برندهاي مختلف متفاوت مي باشد . تب سنج يكي از تجهيزات سلامت و پزشكي مي باشد كه براي تشخيص بيماري هاي مختلف در سنين مختلف داراي كاربرد است . از اين رو بهتر است به هنگام خريد آن دقت شود كه از برندهاي مناسبي كه داراي تجربه كافي در توليد اين وسيله هستند استفاده شود تا دقت اندازه گيري بالا رفته و اطمينان بيشتري به نتايج حاصل از آن وجود داشته باشد . تب سنج در انوع مختلفي با برندهاي گوناگون توسط شركت هاي توليد كننده اين محصول به بازار عرضه شده است . انواع ديجيتالي و ليزري از اين محصول در بازار وجود دارد كه هر كدام از آنها داراي ويژگي هاي خاص خود مي باشند و با قيمتي متفاوت به بازار عرضه مي گردند . تب سنج ديجيتالي نوعي تب سنج مي باشد كه با استفاده از سنسورهاي حرارتي كه براي آن در نظر گرفته شده است دماي بدن ثبت مي گردد . در واقع استفاده از اين دستگاه به صورت هاي مختلف در انواع مقعدي و دهاني و گوش يا زير بغل ارائه مي گردد . براي اين نوع تب سنج صفحه نمايشي طراحي شده است تا ميزان تب بر روي اين صفحه ديجيتال به دقت نمايش داده شود . اين دستگاه داراي انواع مختلفي مي باشد و داراي كيفيت و كارايي لازم در سنجش مقدار تب است . براي تهيه نوع مناسب از تب سنج ديجيتالي بايد به كيفيت و قيمت توام با يكديگر توجه شود تا بهترين كارايي از آن حاصل شده و اطمينان به نتيجه آن وجود داشته باشد .

تب سنج ليزري

تب سنج ليزري در انواع موجود به عنوان تب سنجي غير تماسي نيز شناخته مي شود بدين ترتيب كه بدون تماس با هيچ قسمتي از بدن مي تواند دماي بدن را اندازه گيري كرده و روي صفحه نمايشي كه براي آن تعبيه شده است دما را نمايش بدهد . مدل ليزري از اين دستگاه به عنوان يكي از پركاربردترين آنها شناخته مي شود به ويژه در شرايط بيماري كرونا استفاده از تب سنج هاي ليزري بيشتر مي باشد تا بدون تماس با دستگاه بتوان تب را به درستي اندازه گرفت . تب بالا مي تواند نشان دهنده بيماري هاي عفوني متعددي باشد از اين رو مي توان با تعيين ميزان دماي بدن از وضعيت عمومي بدن و شرايط بيماري آگاهي كافي كسب كرد . دستگاه تب سنج ليزري به عنوان ترمومتر نيز شناخته مي شود و در هنگام استفاده از آن بايد دقت كرد كه لنز دستگاه در هر شرايطي تميز نگه داشته شود . 

كاربرد مناسب تب سنج

در كاربرد دستگاه بايد دقت كرد كه به لنز آن آسيب وارد نشود چون هر گونه آسيب و خراش مي تواند سبب اختلال در عملكرد صحيح دستگاه شود . بهتر است استفاده از اين تب سنج در جايي باشد كه گرد و غبار به ميزان قابل توجهي كم باشد و در واقع استفاده از آن در هواي پاك از اهميت بالايي برخوردار مي باشد . بهتر است قبل از آزمايش دستگاه در ابتدا تب سنج در هواي عادي قرار داده شود تا به دماي محيط برسد و پس از آن روي فرد جديد تست شود تا ميزان خطا در سنجش دما به طور كامل از بين برود .

از آنجايي كه تب سنج ليزري بدون تماس با پوست مي تواند دماي بدن افراد زيادي را اندازه گيري كند طرفداران زيادي پيدا كرده و از نظر بهداشتي مطلوب بسياري از مصرف كنندگان مي باشد. ارزيابي دقيق و مناسب با انواع تب سنج هاي موجود در بازار سبب مي شود كه اوضاع بيماري افراد وخيم تر نشود و در نتيجه كنترل تب در مراحل اوليه ساده تر صورت بگيرد .

تب سنج ليزري براي مكان هايي كه پرتردد هستند و در بيمارستان ها و مطب پزشكان داراي كاربرد بيشتري مي باشد و در قيمت هاي متنوعي عرضه شده است . قابليت مناسب براي تعيين دقيق دماي بدن از جمله ويژگي هاي مساعد براي تب سنج مي باشد كه بايد در هنگام خريد دستگاه مورد توجه قرار بگيرد .

براي تهيه انواع تب سنج خانگي ، سرعت بالاي تب سنج اهميت زيادي نخواهد داشت . از اين رو مي توان دستگاهي را كه قيمت مناسبي دارد خريداري نمود . انواع تب سنج ليزري يا تفنگي در نوع تماسي و غيرتماسي وجود دارند كه براي استفاده مناسب از نوع تماسي بايد ضد عفوني كردن مداوم آن را در نظر داشت .





برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۴:۰۴ توسط:مفرد موضوع:

كاربرد دستگاه پالس اكسيمتر

قيمت پالس اكسيمتر با توجه به برندي كه دارد و ويژگي هاي متمايز اين دستگاه متفاوت مي باشد . پالس اكسيمتر در واقع دستگاهي مي باشد كه براي سنجش ميزان اكسيژن اشباع خون توليد شده است و به همين ترتيب مي تواند تعداد ضربان قلب را در دقيقه نمايش بدهد. اين دستگاه در انواع مختلف به صورت خانگي و كلينيكي وجود دارد  كه داراي قيمت متفاوتي براي فروش مي باشند . برخي از انواع برندهاي توليد كننده پالس اكسيمتر براي اين دستگاه گارانتي مناسبي را در نظر گرفته اند تا مشتريان با خيالي آسوده تر بتوانند محصول را خريداري كرده مورد استفاده قرار بدهند . با استفاده از اين وسيله مي توان ميزان اكسيژن خون را به دقت اندازه گيري كرد تا اگر به هر دليل مقدار اكسيژن اشباع كم باشد انجام فوريت هاي پزشكي ميسر گردد . 

پالس اكسيمتر به اين صورت استفاده مي شود كه روي انگشتاني مانند انگشت سبابه و يا انگشت شصت پا قرار مي گيرد يا اين كه روي قسمت هاي ديگر بدن مانند نوك بيني و همين طور لاله گوش نيز مي توان آن را براي اندازه گيري اكسيژن خون قرار داد . عملكرد دستگاه به اين صورت مي باشد كه سنسور مناسب وجود دارد تا سطح اكسيژن را به دقت بسنجد . پروب تعبيه شده روي دستگاه در اتصال با انگشتان و با استفاده از ديودي كه منتشر كننده نور مي باشد نور را از بافت هاي مورد نظر عبور مي دهد و گيرنده نور آن را دريافت كرده و در نهايت نور جذب شده اطلاعاتي را به دستگاه منتقل مي كند . براي استفاده درست از دستگاه پالس اكسيمتر بايد توجه كرد كه مانعي در محل اتصال دستگاه با انگشت نباشد . 

اندازه گيري اكسيژن خون با پالس اكسيمتر

ميزان نرمال اكسيژن خون از اهميت بالايي برخوردار مي باشد و اندازه گيري دقيق آن مي تواند در بروز بسياري از بيماري ها و شدت يافتن آنها ممانعت كند . اين دستگاه در واقع در دو نوع انگشتي كه به صورت متحرك يا مركزي مي باشد و نوع ثابت تقسيم بندي مي شود كه مي تواند ضربان قلب و اكسيژن خون را به درستي اندازه گيري كند.  از آنجايي كه آسيب به ريه مي تواند سبب شود كه اكسيژن خون و مقدار جذب آن كاهش پيدا كند از اين رو لازم است كه در زمان حساس ، ميزان اكسيژن خون به دقت تشخيص داده شود تا آسيب هاي ناشي از كمبود سطح اكسيژن جدي نشود . يكي از علائم مهم و هشدار دهنده كمبود اكسيژن تنگي نفس مي باشد اما در برخي موارد اين علائم به وضوح قابل مشاهده نيست از اين رو استفاده از پالس اكسيمتر اهميت خود را نشان مي دهد . يكي از مواردي كه اين دستگاه نقش مهم در آن دارد براي تشخيص كرونا مي باشد و مي توان با استفاده اصولي و صحيح از دستگاه ميزان اكسيژن خون را در افرادي كه علائم بيماري دارند به دقت ارزيابي كرد . 

كاربرد دستگاه پالس اكسيمتر

ميزان مشخص و محدوده معين در ميزان اكسيژن خون به مقدار 95 وجود دارد كه به هر دليل اگر توسط دستگاه ، ميزان اكسيژن خون فرد پس از اندازه گيري كمتر نشان داده شود بايد مورد بررسي قرار بگيرد .

پالس اكسيمتر همان طور كه گفته شد انواع مختلفي دارد كه از نوع متحرك آن در اورژانس ها استفاده مي شود و از نوع ثابت آن براي اندازه گيري سطح اكسيژن خون بيماراني كه بستري هستند استفاده مي شود و همين طور در اتاق هاي احيا نيز مي توان نوع ثابت  از اين دستگاه را مشاهده كرد . قبل از خريد دستگاه بهتر است كه با پزشك يا يك فرد متخصص در زمينه اين تهيه اين تجهيزات صحبت شو د. پيشنهاد مي شود براي افرادي كه داراي بيماري هاي مزمن تنفسي هستند نوعي از دستگاه كه پيشرفته تر و دقيق تر مي باشد خريداري شود .

در موارد متعددي ممكن است در اعداد خوانده شده دستگاه خطا وجود داشته باشد و اين اعداد اطمينان كمتري در تشخيص ايجاد كنند. براي افرادي كه ناخن مصنوعي و يا لاك دارند ممكن است خطاي خواندن عدد وجود داشته باشد و اعداد به صورت واقعي نشان داده نشوند . همين طور براي افرادي كه بيماري هايي دارند كه ميزان خون رساني به نوك انگشتان آنها كمتر مي باشد ممكن است عدد نمايش داده شده توسط دستگاه كاذب باشد و با درصد خطاي بالايي نيز همراه گردد .



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۲:۱۶ توسط:مفرد موضوع:

انواع دستگاه تست اكسيژن خون

دستگاه تست اكسيژن خون يكي از تجهيزات  سلامت و پزشكي مهم مي باشد كه سطح اكسيژن خون را اندازه گيري مي كند.  در واقع اين دستگاه با اندازه گيري ميزان اكسيژن خون نقش مهمي در تعيين وضعيت بيماران دارد به ويژه در شرايطي كه بيماري كرونا وجود دارد تعيين اندازه اكسيژن خود از اهميت بسزايي برخوردار مي باشد تا آگاهي از سلامت و وضعيت بيماربه شكل دقيق تري وجود داشته باشد . از اين رو سنجش اندازه اكسيژن خون فرد  داراي اهميت بسيار زيادي مي باشد . اين دستگاه در مطب ها و بيمارستان ها وجود  دارد اما مي توان آن را در نوع خانگي نيز تهيه كرده و مورد استفاده قرار داد . از اين رو براي آگاهي از ميزان اكسيژن خون لازم نيست كه به مطب پزشك مراجعه شود و هر جا لازم باشد مي توان اين دستگاه را مورد استفاده قرار داد .

در واقع دستگاه تست اكسيژن خون داراي يك حسگر مي باشد كه شباهت به گيره پلاستيكي دارد و در روي انگشتان اشاره قرار مي گيرد و مي توان آن را روي لاله گوش نيز قرار داد . در اين صورت اندازه اكسيژن خون در اندام ها را مي توان روي صفحه كوچكي كه براي دستگاه تعبيه شده است به صورت درصد مشاهده نمود . سطح اكسيژن مورد قبول براي افرادي كه شرايط نرمال دارند بالاي 95 مي باشد با اندازه گيري ميزان اكسيژن خون و مقايسه آن با عدد نرمال مي توان مشخص كرد كه در شرايط خاص ، ميزان اكسيژن خون در چه شرايطي قرار دارد . 

كاربرد دستگاه تست اكسيژن خون

كاربرد اين دستگاه ساده بوده و در زمان مناسب و با سرعت خوب مي تواند كار اندازه گيري اكسيژن خون را براي فرد انجام دهد . در واقع دقت خواندن ميزان اكسيژن خون در اين دستگاه با توجه به عوامل مختلفي تعيين مي شود كه از جمله عواملي كه بر روي آن اثرگذار هستند شامل رنگ پوست ، است . رنگ پوست با رنگدانه هاي بيشتر ممكن است كه سبب شود قرائت در برخي از انواع دستگاه هاي اندازه گيري اكسيژن خون بيشتر شود . وجود شرايطي كه سبب مي شود گردش خون با مشكل مواجه شود در نتيجه ميزان گردش خون در دست ها و انگشتان كمتر شده و اين امر ممكن است سبب شود كه ميزان اكسيژن خون كمتر نشان داده شود . يكي ديگر از عواملي كه سبب مي شود خواندن عدد به ميزان كمتر روي دستگاه وجود داشته باشد سرد بودن دست ها است . پوست مرطوب يا پوستي كه عرق كرده و رطوبت دارد در اندازه گيري اكسيژن خون ممكن است سبب متغير شدن عدد خوانده شده در دستگاه شود . 

ناخن هاي ضخيم تر ممكن است كه سبب شوند نفوذ نور مسدود شود از اين رو ممكن است كه قرائت دستگاه اكسيژن خون كمتر شود. از عوامل موثر ديگر براي اندازه گيري اكسيژن خون وجود پوليش ناخن مي باشد . وجود خالكوبي و يا كبودي در انگشتان از عوامل مهم ديگري مي باشد كه مي توانند در دقت خواندن دستگاه اكسيژن خون تاثيرگذار باشند از اين رو در مواجهه با اين موارد مي توان يك انگشت ديگر و يا اندام ديگري را براي اندازه گيري اكسيژن خون انتخاب كرد تا كار قرائت عدد موجود با دقت بالاتري صورت بگيرد .

انواع دستگاه تست اكسيژن خون

انواع دستگاه هاي اندازه گيري سطح اكسيژن خون كه در نوع خانگي ارائه مي شوند ممكن است مانند انواع پزشكي دقت بالايي نداشته باشند اما استفاده از آنها ساده تر مي باشد . در واقع هنگام استفاده از دستگاه هاي خانگي براي سنجش ميزان فشار خون بايد توجه كرد كه از دستگاه به درستي استفاده شود تا با كاربرد بهينه از دستگاه نتيجه درستي از آن حاصل گردد .  در واقع بايد دستگاه هايي تهيه شود كه مورد تاييد باشند و در نوع استاندارد و باكيفت توليد و عرضه شده باشند . دستگاه هاي مناسب را مي توان از فروشگاه هاي معتبر تجهيزات پزشكي كه داراي انواع مختلفي از دستگاه هاي سنجش اكسيژن خون مي باشند تهيه كرد .

از آنجايي كه علائم كمبود اكسيژن خون ممكن است با تنگي نفس همراه باشد بايد دقت كرد كه اكسيژن خون به درستي اندازه گيري شود تا آسيبي به فرد وارد نشود . در واقع كمبود اكسيژن خون مي تواند نشانه اي از آسيب ريه باشد و در شرايطي كه بيماري كرونا وجود دارد اندازه گيري ميزان اكسيژن خون و جذب اكسيژن يك عوامل مهم در بهبود سلامت افراد تلقي مي گردد .



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۹:۳۰ توسط:مفرد موضوع:

كارايي انواع فشارسنج

دستگاه فشار خون Omron يكي از انواع برندهاي دستگاه سنجش و اندازه گيري فشار خون مي باشد كه در بازار وجود دارد . اين دستگاه علاوه بر فشار خون مي تواند ضربان قلب را نيز محاسبه كند . هر يك از انواع دستگاه هاي فشار خون در برندهاي گوناگون با كارايي و ويژگي هاي متفاوتي عرضه شده اند كه قيمت فروش آنها نيز به صورت متفاوتي در نظر گرفته مي شود . اين دستگاه ها داراي دقت متفاوتي در اندازه گيري و سنجش ميزان فشار خون مي باشند از اين رو بهتر است براي اندازه گيري فشار خون نوعي كه داراي دقت بالا و درصد خطاي كمتري است خريداري شود . به همين ترتيب قيمت انواع دستگاه فشار خون نيز متفاوت مي باشد . دستگاه فشار خون Omron كه يكي از برندهاي شناخته شده براي توليد فشارسنج مي باشد از تكنولوژي هاي مناسبي براي توليد اين دستگاه استفاده كرده است . اين محصول به صورت هوشمند ارائه مي شود و داراي كارايي مناسبي است كه استفاده از آن ساده بوده و با تمركز مناسبي براي سنجش فشار خون به كار مي رود . فشارسنج هاي توليد شده اين برند به صورت ديجيتالي عرضه مي شوند و در نتيجه كار كردن با آنها بسيار ساده مي باشد . از اين رو مزاياي زيادي براي افرادي دارد كه قصد دارند به شكل مناسبي در هر زمان كه مي خواهند از ميزان فشار خون خود آگاهي داشته باشند . در واقع اين دستگاه با داشتن يك مانيتور و كيسه باد داراي قطعاتي ساده براي اندازه گيري فشار خون مي باشد . اطلاعاتي كه در مورد فشار خون و ضربان قلب وجود دارد پس از اندازه گيري روي صفحه  دستگاه نمايش داده مي شود . از اين جهت بدون اين كه نياز به كمك كسي باشد مي توان فشار خون را با دقت مناسبي اندازه گيري نمود . 

كاربرد دستگاه فشار خون

طراحي  دستگاه فشار خون Omron در مدل هاي بازويي و مچي وجود دارد كه با توجه به نياز مصرف كنندگان توليد و عرضه شده است . انتخاب نوع مچي و بازويي بسته به نظر فرد متفاوت مي باشد . استفاده از نوع مچي راحت تر بوده و به سادگي روي مچ قرار مي گيرد تا اندازه فشار خون را به شكلي ساده نشان بدهد .

فشارسنج بازويي نوعي است كه روي بازو قرار مي گيرد و در استفاده از آن بايد توجه كرد كه كيسه هوا به صورت دقيق در قسمت مناسب بازو قرار بگيرد تا كار اندازه گيري دقيق تر شود . اطلاعاتي كه مربوط به اندازه فشار خون و ضربان قلب مي باشند ممكن است در نوع بازويي سخت تر خوانده شود از اين رو برخي از انواع اين دستگاه ها مجهز به سيستم سخن گو هستند تا كار خواندن اطلاعات تسهيل شود. در نتيجه فشار سنج به صورت خودكار اطلاعات سلامت افراد را با صداي بلند مي خواند . استفاده از راه حل خلاقانه براي توليد محصول و همين طور فناوري هاي مناسب در جهت توليد يك محصول بي نظير كه توليد فشار سنج را متمايز از بقيه برندها مي سازد بسيار مهم است . قيمت انواع مختلف از فشارسنج ها با توجه به نوع و كاربردي كه دارند تفاوت دارد و در نوع بازويي و مچي نيز به شكل متفاوتي در نظر گرفته مي شود .

كارايي انواع فشارسنج

به هر ميزان كارايي و دقت فشارسنج بيشتر باشد طرفداران بيشتري خواهد داشت و نقش مهمي نيز در سلامت و مراقبت افراد ايفا مي كند. اين محصول مراقبتي بايد به گونه اي توليد شود كه دقت و كارايي را توام با يكديگر ارائه دهد . امكان مقايسه انواع مختلف از فشارسنج با برندهاي گوناگون وجود دارد تا مشتريان بتوانند مطلوب ترين نوع آن را با قيمتي كه در نظر گرفته اند خريداري كنند .

تهيه يك فشارسنج خوب مي تواند اطلاعات مربوط به فشار خون و ضربان قلب را هر جا كه لازم باشد براي فرد فراهم كند. از اين رو طراحي متنوع اين دستگاه سبب تسهيل در اندازه گيري فشار خون شده است . در برخي از مدل هاي دستگاه فشار خون Omron وجود حافظه داخلي به عنوان يك مزيت مهم سبب مي شود كه افراد بتوانند به راحتي به اطلاعاتي كه در چند روز اخير براي اندازه گيري فشار خون خود داشته اند دسترسي پيدا كنند و از روند سلامتي خود آگاهي كاملي به دست آورند . 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۶:۲۸ توسط:مفرد موضوع: